شناسهٔ خبر: 158289 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نیروهای امنیتی با آسیب‌زنندگان به اموال شهروندان برخورد کنند

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت:آشوب‌های به وجود آمده زندگی روزمره شهروندان را دچار اختلال کرده که لازم است تا دستگاه‌های مربوطه هر چه سریعتر شرایط را در این شهر ها به حالت عادی برگردانند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر در پی اصلاح نرخ بنزین، در برخی از شهرها اظهار داشت:اعتراض از سوی مردم 4مورد قبول است اما شرارت های صورت گرفته و خسارت به اموال عمومی مشروع و معقول نبوده و کار مردم معترض نیست بلکه کار منافقینی است که از شرایط سوءاستفاده می‌کنند.

وی افزود:سبک اعتراضی که در چند روز گذشته در برخی از شهرها  صورت گرفت و آشوبگران به ساختمان‌های بانک‌ها و مخابرات خسارت زدند اعتراض مسالمت آمیز نبوده و نیروهای امنیتی باید با متخلفان و متجاوزان به حقوق و اموال شهروندان برخورد کنند.

نماینده رباط کریم در مجلس بیان داشت: آشوب‌های به وجود آمده زندگی روزمره شهروندان را دچار اختلال کرده که مردم در برخی از شهرها به دلیل آسیب خوردن به اموال عمومی امکان انجام فعالیت‌های خود از جمله امور بانکی را ندارند که لازم است تا دستگاه‌های مربوطه هر چه سریعتر شرایط را در این شهر ها به حالت عدی برگردانند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر اینکه کنترل قیمت کالا و خدمات پس از افزایش قیمت بنزین، امری ضروریست، گفت:وظیفه دولت بسیار سنگین و خطیر است و دستگاه‌های نظارتی باید روی کنترل قیمت‌ها نظارت جدی کند تا مردم و اقشار ضعیف تحت فشار قرار نگیرند.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد:دولت موظف است از اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه حمایت کند و مابه التفاوت ناشی از افزایش قیمت بنزین را به اقشار کم درآمد پرداخت کند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با تاکید بر اینکه اگر دولت با افزایش قیمت کالاها و خدمات مقابله نکند، مجدداً موج نارضایتی در میان مردم شکل گرفته و افزایش می‌یابد، بیان داشت:دولت وظیفه دارد با حضور در مجلس، نمایندگان را از تصمیمات مطلع کند و از نظرات کارشناسی کمیسیون‌های تخصصی نیز برای تصمیم گیری‌ها استفاده کند.

حجت الاسلام حسن نوروزی ، اضافه کرد:دستگاه‌های متولی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، ستاد تنظیم بازار و همچنین قوه قضائیه نیز در این بین وظیفه دارند تا به دولت کمک کنند تا با افزایش قیمت کالا مقابله کند.

نظر شما