شناسهٔ خبر: 158272 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت باید با نظارت بر بازار جلوی افزایش قیمت‌ها به بهانه گرانی بنزین را بگیرد

محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: دولت باید با اتخاذ تدابیر لازم و نظارت و کنترل بر بازار به فرصت‌طلبان اجازه افزایش قیمت کالاها در بازار را ندهد.

به گزارش «نماینده» محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به‌ تبعات افزایش قیمت بنزین در کشور گفت:‌ مردم امروز نگران افزایش قیمت کالا و خدمات و تورم در بازار بر اثر گرانی قیمت بنزین هستند. دولت باید نظارت خود را بر بازار به‌ صورت جدی ادامه دهد و اجازه ندهد سوءاستفاده‌کنندگان به‌ بهانه افزایش قیمت بنزین، قیمت کالاها را افزایش دهند و اینها همه باعث فشار بر مردم شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت:‌ مردم ما، مردمی نجیب و حامی نظام هستند و در طول ۴۰ سال گذشته نشان دادند که در همه مقاطع حساس، مهم و حیاتی کشور آمادگی دارند برای دفاع از کشور و نظام از همه داشته‌های خود چشم‌پوشی کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: دولت در موضوع نظارت بر بازار و کنترل آن مسئولیت سنگینی برعهده دارد و باید نگرانی مردم را درک کنند و اجازه سوءاستفاده به‌ فرصت‌طلبان ندهد.

وی افزود: ما پیش از این هم سابقه افزایش قیمت بنزین و امثال آن را داشته‌ایم، اما در گذشته پیش از افزایش قیمت مردم توجیه شده بودند و توضیحات لازم قبل از افزایش قیمت به‌ مردم داده شده بود و مسائل به‌ صورت شفاف به‌ مردم گفته شده بود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت:‌ از سوی دیگر این‌گونه عمل نمی‌کردند که بعد از افزایش قیمت بگویند ما می‌خواهیم حالا بنشینیم و بررسی کنیم که تا یارانه آن را به‌ تعدادی از مردم بدهیم، بلکه کار کارشناسی در این باره پیش از افزایش قیمت بنزین انجام شده بود و مابه‌التفاوت به‌ حساب خانوارها واریز شده بود و مردم می‌دانستند که آنچه که گفته می‌شود در عمل هم اتفاق می‌افتد.

سعیدی خاطرنشان کرد: باید گفتار و عمل دولت یکی باشد و باید هرچه سریع‌تر منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به‌ حساب مردم واریز شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت:‌ دولت باید با اتخاذ تدابیر لازم و نظارت و کنترل بر بازار اجازه ندهد که به‌ بهانه افزایش قیمت بنزین، قیمت کالاها در بازار افزایش پیدا کند.

نظر شما