شناسهٔ خبر: 158262 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کمیسیون برنامه و بودجه مامور رفع ایراد طرح افزایش قیمت بنزین شد

عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون برنامه و بودجه مامور رفع ایرادات اجرای تصمیم افزایش قیمت بنزین شدند.

به گزارش «نماینده» اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران جزییات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

وی گفت: بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی تصمیمی که شورای عالی امنیت ملی گرفته و سران قوا آن را تصویب کرده اند، زمانی که به تایید مقام معظم رهبری رسید لازم الاجرا خواهد بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: پیش از این مجلس قانون هدفمندی یارانه ها را به تصویب رسانده بود اما دولت در اجرای این قانون تاخیر داشت بنابراین تصمیم گرفته شد کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش ها ایرادات وارده بر شیوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را بررسی کرده و اعلام کند تا رفع اشکال صورت گیرد.

عباسی اظهار داشت: همچنین مقرر شد هر چه سریعتر درآمدهای حاصل از اجرای این قانون به حساب مردم واریز شود

وی با بیان اینکه قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی، کمیسیون اقتصادی و سایر کمیسیون های تخصصی موظف به نظارت بر قیمت ها شدند تا خدایی ناکرده افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش قیمت سایر کالاها نشود،گفت: مجلس شورای اسلامی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در تلاش است به نحو شایسته ای فواید ناشی از این طرح را مورد بررسی قرار داده و ایرادات اجرایی این طرح را برطرف نمایند تا مردم دچار زیان و خسارت نشوند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در خصوص سوال از رئیس جمهور در مورد اجرای هدفمندی یارانه ها گفت: در مورد زمان و شیوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین ایراداتی وجود داشته که نمایندگان مطرح کردند اما موضوعی مبنی بر سوال از رئیس جمهور مطرح نشد.

عباسی تاکید کرد: انتقاداتی مطرح شد مبنی بر اینکه زمان و شیوه افزایش قیمت بنزین مناسب نبوده اما حالا که این طرح اجرا شده همه مکلف هستند طبق اصل ۱۷۶ قانون اساسی از این تصمیم حمایت کنند. احتمال این وجود دارد در آینده اصلاحاتی در اجرای این تصمیم ایجاد شود که به نفع مردم خواهد بود. مردم ان شاالله هیچ زیان و ضرری نخواهند دید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه طرح دو فوریتی یا سه فوریتی برای ممانعت از اجرای تصمیم شورای هماهنگی گفت: با توجه به اینکه جوانب این تصمیم در جلسه غیرعلنی بررسی شد پیشنهاداتی مطرح شد اما هیچ طرح دو فوریتی یا سه فوریتی اعلام وصول نشده، فقط مقرر شد کمیسیون های تخصصی در مورد بهتر اجرا شدن این قانون تصمیم بگیرند و سریعا اعلام کنند.

نظر شما