شناسهٔ خبر: 158230 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو فراکسیون امید: مجلس آینده 5 یا 6 قطبی است

علی‌اصغر یوسف‌نژاد علی‌اصغر یوسف‌نژاد درباره ترکیب احتمالی مجلس آینده گفت: مجلس آینده 5 یا 6 قطبی خواهد بود و یک جبهه فکری غالب که اکثریت داشته باشد، نخواهیم داشت.

به گزارش«نماینده»، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و عضو هیات رئیسه مجلس در برنامه تلویزیونی «چهل 57» درباره مسائل مختلف استان مازندران و نیز مسائل کلان کشور سخن گفت.

وی در این برنامه در خصوص مسئله زمین‌خواری و سوء‌استفاده از منابع طبیعی در استان مازندران اظهار داشت: بزرگترین مسئله تمام نهادها و ادارات استان، مسئله «زمین» و پرونده‌های ناشی از آن است. به طوری که فروش زمین به اشخاص متعدد و یا فروش زمین به افراد غیرایرانی و از کشورهای عربی که خلاف قانون است، اتفاق می‌افتد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: وقتی مسائلی مانند زلزله یا فعال شدن گسل‌ها درباره شهرهای نزدیک به استان مازندران از جمله تهران مطرح می‌شود نیز، افرادی به استان مازندران هجوم می‌آورند و این باعث می‌شود تا قیمت‌ها به طور غیرمنطقی افزایش پیدا کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: در مرحله بعد نیز، این زمین‌ها تغییر کاربری پیدا می‌کند و این یک تهدید برای استان مازندران است.

یوسف‌نژاد تصریح کرد: در این رابطه، برخی قوانین خاص برای موضوع خاک و جنگل و زباله تصویب شده است و پیگیری از دستگاههای اجرایی نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سال‌ها قبل از دستگاههایی مثل جهاد کشاورزی درخواست کردیم تا زمین‌هایی که طبق قانون برای مقاصد خاص واگذار شده‌، بررسی شود که آیا در جای خودش استفاده شده است یا خیر، در این رابطه برخی زمین‌ها به دولت برگشته است.

این نماینده مجلس، همچنین درباره معضل انباشت زباله در برخی نقاط این استان گفت: مسئله مهاجرت‌های مقطعی و مسافرت، باعث تشدید بحران زباله شده است؛ در طی سال‌های گذشته، اقداماتی مانند احداث مراکز زباله‌سوز انجام شده که این مرکز در ساری بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نوشهر نیز تقریبا 100 درصد آماده شده است؛ همچنین در بودجه امسال در مجلس حدود یکهزار میلیارد تومان برای مدیریت پسماند و زباله در مازندران درنظر گرفته‌ایم.

یوسف‌نژاد در ادامه در خصوص مسئله سیل در استان‌های شمالی کشور از جمله مازندران و پیشگیری از این بحران اظهار داشت: وقتی سیل مکرر در چند نقطه اتفاق می‌افتد، دیگر نمی‌توان اسم غیرمترقبه بر آنها گذاشت؛ بنابراین مشخص است که کجاها مستعد سیل است و باید لایروبی یا آماده‌سازی شود.

وی تاکید کرد: برخی تعهدات دستگاههای مسئول انجام شده و برخی دیگر نیز باقی مانده است؛ از جمله بیمه‌ها که متاسفانه در عمل به تعهدات خود ضعیف عمل می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس همچنین درباره تبدیل سه نقطه از استان مازندران به «منطقه آزاد تجاری» گفت: این موضوع در دولت تصویب شده، اما برای تهیه نقشه‌ حدود آنها کارهایی باید انجام شود که در مسیر ارائه به دولت است؛ این مسئله هم نیاز استان مازندران و هم مزیت این استان است، چراکه استان مازندران می‌تواند فرصت خوبی برای صادرات کالا به کشورهای همسایه شمالی باشد.

یوسف‌نژاد در بخش دیگری از این برنامه درباره ترکیب احتمالی مجلس آینده اظهار داشت: مجلس فعلی سه قطبی است و معتقدم مجلس آینده پنج یا شش قطبی خواهد بود و یک جبهه فکری غالب که اکثریت داشته باشد، نخواهیم داشت.

وی درباره احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نیز گفت: ائتلاف بعید است، اما معتقدم زمینه‌های زیادی برای پیروزی اصلاح‌طلبان وجود دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه موافق «شفافیت آراء» است، به وجود 4 طرح و لایحه در خصوص موضوع شفافیت در مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: مجموع و معدل این طرح‌ها خوب است و می‌تواند به شفافیت منجر شود.

نظر شما