شناسهٔ خبر: 158199 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بررسی راه‌های کاهش وابستگی بودجه به نفت در جلسه غیرعلنی مجلس

عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در نشست غیرعلنی امروز چگونگی کاهش وابستگی بودجه به نفت و ضرورت جلوگیری از انتظارات کاذب در بودجه سال آینده مباحثی مطرح شد.

به گزارش «نماینده»،  اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه 21  آبان) در جمع خبرنگاران گفت: بودجه سال ۹۹ در مقایسه با بودجه سال ۹۸، از نظر شکلی و محتوایی مورد ارزیابی قرار گرفت تا ببینیم چقدر توانستیم از بودجه‌ای که به نفت وابسته نباشد، را محقق کنیم.

وی افزود: ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه مالیاتی پیش بینی کردیم و با توجه به اعمال قانونی که قوه قضائیه داشت و همچنین حذف معافیت‌های مالیاتی غیر ضروری، حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرده یعنی مبلغ از پیش‌بینی‌ها بیشتر شده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: میزان بودجه مالیاتی، فروش اوراق و فروش شرکت‌های دولتی در بودجه سال آینده باید مد نظر باشد تا بتوانیم هزینه‌های کشور را تأمین کنیم ضمن اینکه باید در تملک دارایی‌ها طوری رفتار کنیم که انتظار کاذب ایجاد نشود.

عباسی افزود: امیدواریم دولت از نظر شکلی و محتوایی بودجه‌ای را به مجلس بیاورد که قابل تحقق باشد چرا که سال ۹۸ برخی ردیف‌ها فقط ۴۰ درصد تخصیص پیدا کرد. 

وی گفت: بودجه باید به گونه‌ای باشد که رئیس جمهور در سفرهای استانی بر اساس منطقی عادلانه، وعده دهند و انتظارها واقعی باشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی مجلس دررابطه با گام چهارم کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: گام چهارم موضع استراتژیک نظام است و با دقت و محاسبه شده انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در جلسه غیرعلنی امروز صبح درباره سفر روحانی به نیویورک و دیدارها و پیشنهاداتی که رئیس جمهور فرانسه برای رئیس جمهور داشت مباحثی مطرح شد.

برچسب‌ها:

نظر شما