شناسهٔ خبر: 158143 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گام‌های لغو تعهدات ایران در برجام محکم‌تر برداشته شود

اکبر رنجبرزاده عضو هیات‌رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه گام‌ها در مسیر لغو تعهدات ایران در برجام باید محکم‌تر برداشته شود، گفت: هرگونه مماشات با دشمن از سوی مردم قابل پذیرش نیست.

به گزارش «نماینده»، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز گام چهارم در لغو تعهدات ایران در برجام گفت: مردم ایران در ماجرای برجام از دولت حمایت می‌کنند اما این حمایت مشروط بر این است که دولت به صورت  تمام و کمال تمام موارد قانونی را با شدت و عزت اجرایی کند و به مسیری بازگردد که اقتدار جمهوری اسلامی حفظ شود و با لغو تعهدات خود در برجام به مسیر استفاده از ظرفیت‌های 40 ساله کشور بازگردد. 

وی افزود: آبی از طرف‌های غربی برای ما گرم نخواهد شد و تمام ترفندهای آنها در جهت تضعیف دستاوردهای ملت ایران است و دولت باید مقتدرانه، مسیر صحیحی را که منجر به اقتدار کشور و منجر به تقویت پایه اقتصادی می‌شود دنبال کند. 

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: طرف‌های غربی با تحمیل فشارهای اقتصادی به دنبال تسلیم شدن ایران هستند و البته مردم در برابر این همه فشارها مقاومت می‌کنند و دولت باید با اقتدار کارش را دنبال کند و ذره‌ای نباید از این مساله عدول کند که اگر این چنین باشد مردم از دولت هرگونه کوتاهی را قبول نخواهند کرد. 

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: چنانچه دولت کوچکترین اهمال و کم‌کاری و مماشاتی با دشمن داشته باشد مردم هرگز از دولت این موضوع را نخواهند پذیرفت و دولت باید مقتدرانه از دستاوردهای کشور و نظام دفاع کند. 

عضو هیات رئیسه مجلس  در پایان گفت: گام‌های برداشته شده در مسیر لغو تعهدات ایران در برجام باید محکم‌تر برداشته  و با جدیت بیشتری این کار انجام شود و این کار باید به گونه‌ای باشد که دشمن احساس نکند اراده‌ها ذره‌ای در مسیر برگشت به پیش از برجام در کشور ما سست شده است. 

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران در چهارمین گام خود در لغو تعهداتش در برجام غنی‌سازی اورانیوم با غنای 4.5 درصد را آغاز کرده و در این مرحله 2 هزار تن گاز یواف‌6 به سانتریفیوژهای نسل جدید تزریق می‌شود. 

نظر شما