شناسهٔ خبر: 158136 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

یک نماینده: مجلس سازوکارهای قانونی برای تشویق افشاکنندگان فساد را فراهم کند

یوسفیان ملا.jpg عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مجلس باید با ارائه طرح‌هایی، سازوکارهای قانونی برای تشویق کردن افشاکنندگان فساد را فراهم کند.

به گزارش «نماینده»، عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، مبارزه با فساد را نیازمند عزم جدی از سوی همه دستگاه‌ها دانست، اما در عین حال تأکید کرد که وظیفه مجلس در این امر، به مراتب به عنوان یک نهاد قانون‌گذار سخت‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه مجلس باید در مبارزه و مقابله با فساد پیشقراول باشد، گفت: جایگاه مجلس در همه امور نقشی والا و مثمرثمر است، زیرا همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند: " مجلس در رأس امور است"، زیرا مجلس یک نهاد قانونگذار است و اصلاح امور، جز با قانون درست و منطقی صورت نمی‌گیرد.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: مجلس می‌بایست با قوانین سخت‌گیرانه و نظارت‌پذیر راه‌های مختلف را برای بروز فساد ببندد، البته در این سال‌ها از سوی نمایندگان مجلس اقداماتی در این زمینه صورت گرفته، اما کافی نیست.

یوسفیان‌ملا، یکی از راه‌های مبارزه با فساد را تشویق افشاکنندگان فساد دانست و تأکید کرد: باید از کسانی که فساد را در جایی افشا می‌کنند، حمایت شود، مجلس باید با ارائه طرح‌هایی، سازوکارهای قانونی برای تشویق کردن افشاکنندگان فساد را فراهم کند.

وی افزود: افشای فساد موجب می‌شود تا مفسدان و خلاف‌کاران فضا را برای رانت‌خواری، رشوه و انواع فساد ناامن ببینند، در نتیجه خود به خود با کاهش زمینه‌های فساد، از بروز آن نیز جلوگیری خواهد شد.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: چگونگی احراز پُست‌ها و نحوه تشخیص صلاحیت‌ها برای پذیرش مسئولیت‌ها بسیار مهم است که باید قانونی برای آن وجود داشته باشد که دولت در این خصوص تدبیر کرده است، باید به شکلی باشد که افراد با سوابق درخشان در پُست‌های مدیریتی به‌کارگیری شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما