شناسهٔ خبر: 158082 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پزشکیان باید مانع خروج «ظریف» از مجلس می‌شد

صباغیان عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: هیئت رئیسه و پزشکیان نباید اجازه می دادند ظریف در زمان طرح سوال از وی جلسه علنی را ترک کند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی اظهار داشت: متاسفانه امروز در زمان طرح سوال از وزیر امور خارجه، وضعیتی در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد که منجر به تضعیف جایگاه نمایندگان و مجلس شد.

وی افزود: وزیر امور خارجه که منتخب و مورد تایید نمایندگان است، حرف های خود را در این جلسه مطرح کرد اما هیچ توجهی به صحبت های نماینده سوال کننده نکرد و به راحتی مجلس شورای اسلامی را ترک کرد.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس تصریح کرد: هیئت رئیسه مجلس باید از حقوق نمایندگان و ملت دفاع کند چرا که مجلس شورای اسلامی در راس امور است.

صباغیان با تاکید بر اینکه ظریف باید صحبت های ابطحی را می شنید و پاسخ وی را می  داد، گفت: متاسفانه هیئت رئیسه و به ویژه پزشکیان که ریاست جلسه را بر عهده داشت در این باره کوتاهی کرد و نباید اجازه می داد ظریف از مجلس خارج شود و حالا که خارج شده است دیگر  نباید او را به مجلس راه دهیم.

وی با بیان اینکه با این اقدام ظریف جایگاه مجلس تضعیف شد، خاطرنشان کرد: پزشکیان و هیئت رئیسه مجلس باید این موضوع را جبران کنند.

همچنین در ادامه جلسه سیدجواد ساداتی نژاد هم در تذکری شفاهی، گفت: این اقدام ظریف باید رسیدگی شود و با توجه به اینکه وزیر امور خارجه در خارج از کشور رفتارهای مودبانه و دیپلماتیکی دارد، امروز هم باید آداب جلسه مجلس را رعایت می کرد و نباید جلسه مجلس را ترک می کرد.

نظر شما