شناسهٔ خبر: 158076 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ذوالقدر: عداوت آمریکا پابرجاست و فقط تاکتیک‌ها تغییر کرده

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: اهمیت ۱۳ آبان امسال همانند ۱۳ آبان سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ است چرا که کینه و عداوت آمریکا همچنان پابرجا است و حتی می‌توان گفت که شدیدتر شده است.

به گزارش «نماینده» سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ،   ضمن دعوت از مردم برای حضور در مراسم روز مبارزه با استکبار گفت: روز ١٣ آبان در حافظه تاریخی ایران زمین مصادف و یادآور ٣ واقعه مهم و سرنوشت ساز تاریخی در ٣ دوره مختلف از تاریخ معاصر ایران است به همین جهت نیز این روز در تاریخ و تقویم کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسیده است.  

وی افزود: اولین حادثه در این روز بازمی‌گردد به تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه که در سال ١٣٤٣ از سوی محمد رضا پهلوی رخ داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دومین واقعه تاریخی این روز نیز مربوط به حمله عوامل رژیم پهلوی در سال  ١٣٥٧ به دانش آموزان متحصن در صحن دانشگاه تهران است و سومین حادثه تاریخی نیز  تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده امریکا در سال  ١٣٥٨ است.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: شاید بتوان توالی این  ٣ واقعه تاریخی ‌را به نوعی تکمیل کننده یکدیگر بر شمرد، ابتدا شاه که وابسته به امریکا است، رهبری یک ملت را تبعید می‌کند، معروف است.

وی افزود: امام رضوان الله تعالی علیه در آغاز نهضت  در پاسخ به سؤالی که از ایشان می‌شود که شما به پشتوانه کدام نیرو با شاه به مقابله ایستاده اید؟ عنوان کرد که سربازان من اکنون در گهواره‌ها خفته‌اند، لذا ما دیدیم  که در ١٣ آبان ١٣٥٧ فرزندان دانش آموز رهبری که سال ها قبل گفته بود سربازان من در گهواره ها خوابیده‌اند، اکنونقد کشیده و رشد کرده و در قامت دانش آموز، دشمن شماره یک رهبر در تبعیدشان را همراه ملت خود در صحن دانشگاه به مبارزه می طلبد و چندی بعد نیز دانشجویان بن قلب و مرکز فرماندهی دشمن وارد و لانه جاسوسی را اشغال می‌کنند، لذا  این ٣ رویداد مهم، تاریخی و سرنوشت ساز را نمی‌توان از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و تکمیل کننده روند استکبار ستیزی بوده و شرایط را به نحوی تغییر و به پیش برده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: لذا از آنجایی که استکبار جهانی به رهبری ایالات متحده امریکا، حتی پس از موافقت مجموعه نظام با برجام و امضای آن، نه تنها از آن خارج شد بلکه  کماکان در حال نقش آفرینی در دشمنی، بدعهدی، اعمال تحریم های ناجوانمردانه و غیر انسانی بر علیه ایران و ایرانیان در ایران و خارج از ایران است، لذا بِنَا به دلایل مذکور اهمیت ١٣ آبان ١٣٩٨ همانند ١٣ آبان های ١٣٤٣و ١٣٥٧ و ١٣٥٨ است. چرا که کینه و عداوت و دشمنی استکبار ایالات متحده امریکا کماکان به قوت خود باقی است و صرفا نوع رفتار و تاکتیکی آن تغییر شکل داده و الا ماهیت دشمنی آن باقی و حتی می‌توان گفت که شدیدتر و به اعتراف خودشان فلج کننده‌تر است.

نظر شما