شناسهٔ خبر: 158051 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آمریکا از طریق FATF به دنبال شناسایی راه‌های دور زدن تحریم‌ها توسط ایران است

جمشید جعفرپور// نماینده مردم لارستان در مجلس گفت: آمریکا از طریق FATF به دنبال شناسایی راه‌های دور زدن تحریم‌ها توسط ایران است و ما وقتی تجربه برجام را داریم، چرا باید با عضویت در کنوانسیون‌های FATF حلقه محاصره اقتصادی علیه خودمان را تنگ‌تر کنیم.

به گزارش «نماینده» جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اصرار مقامات دولتی بر تصویب لوایح مرتبط با FATF در کشور گفت: اصرارهایی که آمریکا آن هم در شرایط تحریم کشور ما برای کشاندن جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون‌های FATF دارد، نشان‌دهنده آن است که عضویت ما در این کنوانسیون‌ها می‌تواند کمکی برای شناسایی راه‌های مربوط به دور زدن تحریم‌ها باشد.

وی افزود: ما باید متوجه باشیم که حداقل در شرایط فعلی که ما در شرایط تحریم به سر می‌بریم، عضویت در این کنوانسیون‌ها به صلاح ما نیست و باید این موضوعات در شرایط عادی و به دور از هر گونه تحریم و در یک فضای کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم لارستان در مجلس اظهار داشت:‌ از سوی دیگر اشتیاق FATF برای عضویت جمهوری اسلامی ایران در این مجموعه و متعهد کردن ایران خود شک‌برانگیز است و ما می‌بینیم با وجود اینکه لوایح مربوط به عضویت در کنوانسیون‌های مرتبط با FATF بارها در کشور ما مورد اشکال و ایراد قرار گرفته، FATF بارها مهلت داده‌شده را تمدید می‌کند.

جعفرپور خاطرنشان کرد: اگر یک سازمان بین‌المللی به جای FATF که عضویت در این کنوانسیون‌ها را به نفع ما می‌دانست، مهلت‌ها را تمدید نمی‌کرد و فرصت برای عضویت ما در این کنوانسیون‌ها از بین می‌رفت، اما در باره FATF شاهد هستیم که مرتب فرصت‌های چهارماهه آن برای عضویت ایران تمدید می‌شود.

نماینده مردم لارستان در مجلس در پایان گفت: ما تجربه برجام را داریم که طرف مقابل تعهدات خود را زیر پا گذاشته و وقتی ما چنین تجربه‌ای را داریم و در شرایطی که تروریسم اقتصادی بر ما تحمیل می‌شود، چرا ما باید حلقه‌های محاصره علیه خودمان را با عضویت در کنوانسیون‌های FATF تنگ‌تر کنیم.

نظر شما