شناسهٔ خبر: 158050 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

افزایش غنی‌سازی برای پیشران‌ها در گام چهارم کاهش تعهدات برجام مد نظر قرار گیرد

محمد ابراهیم رضایی/2 رئیس «کمیته هسته‌ای» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در قالب گام چهارم کاهش تعهدات ایران در برجام می‌توان حد بالاتری از غنی‌سازی را برای پیشران‌ها در نظر گرفت و این مسئله حائز اهمیت است.

به گزارش «نماینده» محمدابراهیم رضایی ، با اشاره به گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: امروز دیگر هماهنگی آلمانی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها با آمریکا در موضوع برجام کاملا قابل مشاهده است لذا این کشورها نه تنها اختیاری از خود ندارند بلکه به عنوان یک عنصر دسته چندم می‌کوشند نوکرمآبی خود را به آمریکا ثابت کنند.

وی تصریح کرد: از منظر ما کاملا روشن و واضح است که اروپایی‌ها و غربی‌ها قرار نیست دیگر هیچ گامی در جهت برجام و تحقق منافع ایرانی‌ها بردارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بنابراین گام چهارم در کاهش تعهدات ایران از برجام حتما و به سرعت باید برداشته شود.

رضایی بیان داشت: باید گفت اجرای گام به گام کاهش تعهدات ایران در برجام بسیار اقدام مفید و موثری بود علی‌الخصوص گام سوم که آثار  مثبتی در پی داشت. در جریان این گام ما بازدیدهایی از برخی فعالیت‌های هسته‌ای داشتیم که بسیار مفید بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر نشاط و تحرکی در مجموعه ساختار سازمان انرژی اتمی دمیده شده است و دانشمندان جوان ما با انگیزه بالایی در حال کار کردن در این مجموعه هستند و دستاوردهای آن‌ها بسیار ارزشمند است.

رضایی بیان داشت: به نظر بنده در قالب گام چهارم کاهش تعهدات ایران در برجام می‌شود می توان حد بالاتری از غنی‌سازی را برای پیشران‌ها در نظر گرفت و این مسئله حائز اهمیت است.

نظر شما