شناسهٔ خبر: 158048 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گرانی چراغ خاموش کالاهای اساسی؛ چرا با وجود ثبات ارز قیمت‌ها تدریجی بالا می‌رود؟

قرجه طیار ضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تقریبا در سال جاری نرخ دلار کاهش یافته و روندی با ثباتی داشته، حال سوال اینجاست که با این وجود، چرا قیمت کالاهای اساسی در سال جاری در چندین مرحله افزایش یافته است.

به گزارش «نماینده» قرجه طیار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از افزایش تدریجی قیمت کالاهای اساسی، گفت: متأسفانه قیمت کالاهای اساسی در چند ماه اخیر افزایش یافته و این روند به صورت تدریجی در حال شکل گرفتن است و شرکت ها و کارخانه ها قیمت محصولاتشان را به صورت چراغ خاموش بالا می برند.


چرا قیمت کالاهای اساسی با وجود ثبات بازار ارز در چندین مرحله افزایش یافته است

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال گذشته شاهد افزایش چند صد درصدی قیمت کالاهای اساسی بودیم، در آن زمان وقتی به این مسئله اعتراض می کردیم، مدیران کارخانجات اعلام می کردند که به دلیل افزایش نرخ دلار و تلاطمات بازار، قیمت ها را بالا برده اند و فروش محصول به قیمت قبلی برای آن ها توجیه اقتصادی ندارد.
وی گفت:تقریبا در سال جاری نرخ دلار کاهش یافته و روندی با ثباتی داشته، حال سوال اینجاست که با این وجود، چرا قیمت کالاهای اساسی در سال جاری در چندین مرحله افزایش یافته است.

قیمت کالاهای اساسی با وجود ثبات قیمت بنزین مدام بالا می رود

طیار تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل همیشگی افزایش نرخ کالاهای اساسی، افزایش قیمت سوخت است، اما قیمت بنزین و حامل های انرژی نیز در سال های اخیر افزایش نیافته، بنابر این کارخانه ها نمی توانند با این بهانه قیمت ها را بالا ببرند.

سفره مردم روز به روز در حال کوچک تر شدن است؛ وزارت صمت با گران فروشان برخورد جدی کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه متأسفانه به دلیل گرانی کالاهای اساسی، سفره مردم روز به روز در حال کوچک تر شدن است، افزود: وزارت صمت، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کننده یک بار برای همیشه باید جلوی سوء استفاده کارخانجات را بگیرد و با متخلفان برخورد جدی کند، زیرا نمی شود که قیمت یک محصول طی یک سال چندبار افزایش یابد.

نظر شما