شناسهٔ خبر: 158042 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حسن‌پور بیگلری: تخلف بهانه است؛ دولت زیرساخت ایجاد کند/پایان‌وس؛ پاپان ۳۰ هزار شغل

حسن پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ضرورت زیرساخت‌سازی از سوی دولت برای توسعه صنعت خدمات ارزش‌افزوده، گفت: در شرایط فعلی کشورهای توسعه یافته توانسته‌اند با ظرفیت‌های کسب و کارهای نوین به سطح بالایی از رشد دست یابند.

به گزارش «نماینده»، شهباز حسن‌پور بیگلری با تاکید بر ضرورت هدایت اقتصاد کشور به سمت نوآوری‌های نوین گفت: در شرایط فعلی کشورهای توسعه یافته توانسته‌اند با ظرفیت‌های کسب و کارهای نوین به سطح بالایی از رشد دست یابند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال باتوجه به شرایط کنونی کشور می‌تواند در جنگ نابرابر و تحریم‌های ظالمانه به رشد اقتصادی و کاهش مشکلات کمک کند، افزود: صنعت خدمات ارزش‌افزوده یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد دیجیتال است که به برکت آن صدها کسب‌وکار خلاق، فناوری‌محور و دانش‌بنیان در کشور شکل گرفته، ‌از این‌رو برخورد دور از منطق با این نوع کسب و کارها به ضرر اقتصاد کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایطی فعلی کشور کسب‌وکارهای نوین بیش از هر مسئله‌ای، ‌نمادی از خودکفای اقتصاد بومی و ملی با اتکاء به توان نخبگان ایرانی است، مطرح کرد: این نوع کسب و کارها امتحان خود را در روزهای دشوار تحریم‌های اقتصادی پس داده‌اند و با اشتغالزایی، جذب و حفظ نیروی انسانی ارزشمند توانسته‌اند بخشی از مشکلات پیش‌روی اقتصاد را کاهش دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال و حتی کمک به رفع نواقص آن‌ها وظیفه دولت است، گفت: دولت باید با در نظر گرفتن اهمیت ارزش‌افزوده کلان این نوع خدمات، برخورد با تخلفات را طبق قانون انجام دهد و از برخوردهای سلیقه‌ای با آن‌ها دوری کند.

حسن‌پور بیگلری با تاکید بر اینکه مسیرسازی برای فعالیت کسب و کارهای نوین باید ازسوی دولت صورت گیرد، افزود: مانع‌سازی پیش‌روی این نوع کسب و کارها همچون صنعت خدمات ارزش‌افزوده، صدمه بیش از حدی به اقتصاد وارد خواهد کرد زیرا در شرایط فعلی که دولت توان استخدام رسمی نیروهای جوان را ندارد این نوع کسب و کارها توانسته‌اند کاستی‌ها را در بخش اشتغال جبران کنند.

وی ادامه داد: تخلفات تنها بهانه برای پایان دادن به وس است در حالی که مسئولان باید این تخلفات را با نظارت و اصلاح قانونی رفع کنند نه آنکه ابزاری در دست آن‌ها برای پایان دادن به 30 هزار شغل شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توسعه زیرساخت‌ها ازجمله عواملی است که می‌تواند از تخلفات احتمالی وس جلوگیری کند از این رو دولت باید حامی این نوع کسب و کارها باشد.

نظر شما