شناسهٔ خبر: 158040 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نظرات مخالفان لوایح FATF کارشناسی و به‌دور از نگاه‌های سیاسی است

ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اینکه FATF به‌دنبال شناسایی راه‌های دور زدن تحریم‌هاست، گفت: نظرات مخالفان لوایح FATF کاملا کارشناسی و به‌دور از نگاه‌های سیاسی است.

به گزارش «نماینده»، الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: دشمنان ما درصدد هستند تا از طریق برنامه‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و به نام شفافیت راه‌های دور زدن تحریم‌ها در کشور ما را شناسایی و آنها را مسدود کنند. 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید به توان و ظرفیت‌های داخلی تکیه کرد و اگر ما نسخه اقتصاد مقاومتی را اجرایی می‌کردیم امروز اقتصاد بدون نفت در کشور محقق شده بود. 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: نظرات مخالفان FATF نظرات کاملا کارشناسی است و آنها به هیچ وجه به دنبال این نیستند که دیدگاه‌های سیاسی و حزبی خود را در این باره پیاده‌سازی کنند. 

ملکشاهی خاطرنشان کرد: قوانین وضع شده توسط کنوانسیون‌هایی همچون پالرمو نوشته شده توسط آمریکا و غرب است و آنها طریق این کنوانسیون‌ها به دنبال کنترل کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران هستند و عضویت ما در آن‌ها نمی‌تواند برای ما راهگشا باشد و همانطور که مخالفان لوایح مرتبط با FATF می‌گویند، اجرای برنامه‌های این گروه نه تنها سودی برای ما ندارد بلکه ضرر هم دارد. 

برچسب‌ها:

نظر شما