شناسهٔ خبر: 158038 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس واگذاری شرکت هپکو را با حضور مسئولان سازمان بازرسی بررسی می‌کند

صحن مجلس سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی از بررسی درخواست ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس درباره نقض قانون و مقررات مربوط به واگذاری شرکت هپکو در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده»، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی، با بیان اینکه اعضای این کمیسیون در جلسات هفته آینده عملکرد سازمان خصوصی‌سازی را بررسی می‌کنند، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است گزارش عملکرد و برنامه‌های سازمان خصوصی‌سازی در اجرای صحیح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و گزارش واگذاری‌های اخیردر جلسات هفته آینده کمیسیون بررسی شود.

وی افزود: بررسی گزارش عملکرد اجرایی قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و ماده 22 قانون برنامه ششم توسعه نیز در دستورکار کمیسیون قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی با بیان اینکه بررسی درخواست ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره نقض قانون و مقررات مربوط به واگذاری شرکت هپکو نیز در دستورکار اعضای کمیسیون قرار دارد، اضافه کرد:درخواست مذکور با حضور نمایندگان متقاضی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و همچنین سازمان بازرسی کل کشور بررسی می‌شود.

زارع در تشریح ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: هرگاه 10 نماینده و یا هر کدام از کمیسیون‌ها عدم رعایت شئونات، نقض و یا استنکاف از اجرای قانون توسط رئیس‌جمهور، وزرا و یا مسئولان دستگاه‌های مجموعه آنها را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از سوی هیئت رئیسه پارلمان جهت رسیدگی به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شودو کمیسیون در 10 روز به آن رسیدگی می‌کند.

نماینده مردم آباده در مجلس اضافه کرد: در صورتی که گزارش کمیسیون مربوطه در جلسه علنی رأی بیاورد برای رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما