شناسهٔ خبر: 158027 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دورشدن سایه جنگ ربطی به برجام ندارد/روحانی به اشتباهاتش اقرار کند

کوهکن/2 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور گفت: سایه جنگ را اقتدار نیروهای مسلح و توانمندی‌های دفاعی از کشور برداشت و نباید این مسئله را به برجام گره زد.

به گزارش «نماینده»، محسن کوهکن ، با اشاره به دوقطبی‌سازی‌های جدید رئیس‌جمهور در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی،گفت: فردی که در جایگاه ریاست دستگاه اجرایی نظام جمهوری اسلامی قرار دارد، باید به جای پرداختن به حواشی، تمام همّ و غمش عمل به وظایف خویش و حل مشکلات کشور باشد.

وی افزود: معمولا رویه روسای جمهور ما همواره به این گونه است که در چهار سال اول فعالیت خود صرفاً گذشته را تحلیل می‌کنند و مشکلات را به قبلی‌ها نسبت می‌دهند و در چهار سال دوم هم ادعا دارند که عده‌ای با مانع‌تراشی نمی‌گذارند که آنان کارشان را آنگونه که می‌خواهند، انجام دهند و به نوعی برای فرار از پاسخگویی شروع به آسمان ریسمان بافتن می‌کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس تصریح کرد: البته آقای روحانی خیلی زودتر از روسای جمهور دیگر کشورمان این کار را آغاز کرده و باید بداند که تا دو سال دیگر رئیس‌جمهور کشور است و به جای پرداختن به این مسائل و حمله به نهادهایی چون شورای نگهبان، بهتر است که به انجام وظایف خودش بپردازد و به صورت دقیق ارزیابی کند که آیا دستگاه‌های تحت اختیارش به وظایفشان عمل می‌کنند یا خیر.

کوهکن با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور در شرایط فعلی باید به ناکارآمدی‌های دولت خود واقف باشد و درصدد حل مشکلات برآید، ادامه داد: رئیس‌جمهور امروز باید با مردم صادق باشد و ایرادی ندارد که به آنان بگوید که در اعتماد به غرب و گره زدن حل مشکلات به برجام اشتباه کرده است.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور تا آنجا مقصر است که اساس کار دولت را روی ریل خوش‌باوری و اعتماد به غرب گذاشت اما هنوز فرصت دارد و بهتر است که در شرایط فعلی همه دست به دست همه دهیم تا مشکلات کشور را حل کنیم نه آنکه با وجود آنکه برجام هیچ عایدی برای ما نداشت، همچنان بگوییم که برجام خوب بود و اگر نبود، الان ایران هم نبود و جنگ می‌شد.

نماینده مردم لنجان در مجلس اظهار داشت: یک زمانی رئیس‌جمهور حل همه مشکلات حتی بیکاری را هم به برجام حواله می‌داد اما هیچ توفیقی از این طریق برای ما به دست نیامد و با این شرایط درست نیست که به مردم بگوید که به شرایط فعلی خود راضی باشند و برجام آنان را از وقوع جنگ نجات داده است.

کوهکن با بیان اینکه روحانی گاهی‌ اوقات در قالب یک کارشناس سیاسی یا یک استاد دانشگاه منتقد وارد می‌شود در حالی‌که روسای جمهور در همه جای دنیا باید گزارش عملکرد خود را ارائه دهند و به اشتباهاتشان واقف باشند، تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید به جای فرافکنی، به اشتباهاتش اقرار کند و ایرادی هم ندارد که برای حل مشکلات عدیده کشور، از مسئولان قوای دیگر هم کمک بخواهد و روی اقتصاد مقاومتی و توانمندی‌های داخلی خودمان تکیه کند.

وی خاطرنشان کرد: سایه جنگ را اقتدار نیروهای مسلح و توانمندی‌های دفاعی از کشور برداشت و رئیس‌جمهور نباید این مسئله را به برجام گِره بزند.

نظر شما