شناسهٔ خبر: 158024 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مشکلات اقتصادی قابل حل است/ باید تمام توانمان را تجمیع کنیم

علیجانی عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه مشکلات اقتصادی قابل حل است، گفت: باید تمام توانمان را برای حل مشکلات تجمیع کنیم.

به گزارش «نماینده»، محسن علیجانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت و ستاد تنظیم بازار به ویژه وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و صمت باید یک نظام توزیع داشته باشند. 

وی افزود: متأسفانه در سال 97 دولت نظام توزیع را خوب آماده نکرد، اما نکته مهم این است که مسائلی مانند گرانی و مشکلاتی که برای تهیه گوشت قرمز به وجود آمد، مسائلی نیست که بتواند کشور را دچار مشکل کند. 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: مهم این است که دولت با یک مدیریت قوی باید بتواند نظام توزیع خوبی ایجاد کند تا از این طریق هر نوع کالایی چه گوشت و چه کالاهای اساسی و ترجیحی بتواند از تولید یا واردات تا مصرف کننده نهایی مدیریت و رهگیری شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ما باید نظامی با ویژگی‌های مذکور داشته باشیم، باید از تجارب اوایل انقلاب در زمان جنگ استفاده شود، بنابراین مدیریت چنین مسائلی کار سختی نیست و قابل مدیریت است و مردم هم نباید نگران باشند. 

وی ادامه داد: البته من فکر می‌کنم باید همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور در سال 97 و 98 در حوزه‌های مختلف تجمیع شود و نهادهای عمومی غیردولتی زیرنظر دولت این مسئله را پیش ببرند؛ یعنی شورای هماهنگی اقتصادی،‌ نهادها،‌ دستگاه‌ها دولت و بخش خصوصی همه باید در یک پلن جامع قرار بگیرند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همین راستا افزود: رهبر معظم انقلاب هم طی دیداری که با اعضای مجلس خبرگان داشتند فرمودند که باید یک بسیج حداکثری در مقابل بسیج حداکثری آمریکا که با هدف ضربه زدن به کشور دارد، داشته باشیم.

علیجانی همچنین تصریح کرد: ما نیز بدون تجمیع حداکثری نمی‌توانیم بر مسائل فائق بیاییم و مشکلات مردم را حل کنیم لذا به نظر من این مسئله (مشکلات اقتصادی) قابل حل است. 

نظر شما