شناسهٔ خبر: 158015 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نمایندگان مجلس پیگیر تغییر ریاست بنیاد شهید هستند

حسن نوروزی سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس از نامه مجدد نمایندگان مجلس برای تغییر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

به گزارش «نماینده» حسن نوروزی سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس، در خصوص درخواست نمایندگان مجلس برای تغییر رئیس بنیاد شهید گفت: طی جلسه اخیر اعضای فراکسیون ایثارگران و آزادگان مجلس با ریاست مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تغییر رئیس بنیاد داده شد.

وی افزود: با توجه به مشکلات فراوان ایثارگران و کسالت حجت الاسلام شهیدی، بهتر است ریاست بنیاد به فردی جوان سپرده شود. در حال حاضر افراد زیادی با ظرفیت مدیریت بنیاد و دفاع از اهداف خانواده ایثارگران و شهدا در کشور وجود دارند و می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس طی نامه‌ای مجدد خواستار تغییر رئیس بنیاد شهید شده‌اند، اظهار داشت: در نامه اخیر نمایندگان به ریاست مجلس، تمامی مشکلات ایثارگران ازجمله بیمه تکمیلی ۲ هزار نفر از ایثارگران، اجرای یک مقطع تحصیلی بالاتر، بازگشت به کار جانبازان، اعطای تابعیت به همسران خارجی شهدا و مشکلات حقوق و مزایای جانبازان مطرح شده تا مشکلات این دستگاه مشخص شود.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: به علاوه در حال حاضر ۴۲ ماده قانونی درباره ایثارگران داریم که دولت به هیچکدام از آنها عمل نمی‌کند. در صورتی که مدیریت بنیاد بر عهده فردی جوان باشد، زمینه نقد و فشار به دولت برای اجرای این مواد نیز ایجاد می‌شود.

نوروزی از پیشنهاد ایجاد وزارت ایثارگران سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر پیشنهاد ایجاد وزارت خانه ایثارگران به منظور رسیدگی بیشتر و جدی تر به مسائل این عزیزان داده شده است. حال امیدواریم یا این پیشنهاد یا مسئله تغییر ریاست بنیاد شهید اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از ایثارگران کشور تحت پوشش وزارت دفاع هستند و خوشبختانه وضعیت رسیدگی به این افراد بسیار خوب است. امسال نیز مسئله بیمه ۴۰ هزار نفر از این افراد حل شد این در حالی است که ایثارگران زیر نظر بنیاد شهید با مشکلات زیادی روبرو هستند.

نظر شما