شناسهٔ خبر: 158009 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۱۰ آذر؛ آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم/ داوطلبان با مدارک کامل به مراکز ثبت‌نام مراجعه کنند

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در سه جایگاه از دهم آذر شروع خواهد شد.

به گزارش «نماینده» سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور،  با بیان اینکه از دهم آذر ماه ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم شروع می‌شود، گفت: در ۳ جایگاه ثبت‌نام داوطلبان انجام خواهد شد.

او ادامه داد: جایگاه اول در ۲۰۸ فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه است که محل اصلی ثبت نام داوطلبان به شمار می‌آید. جایگاه دوم، ستاد ثبت نام در وزارت کشور است که از تاریخ ۱۰ آذرماه شروع به کار خواهد کرد. نامزدها در صورتیکه در حوزه انتخابیه خود ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند در وزارت کشور ثبت نام کنند؛ وزارت کشور ثبت نام نامزدها را انجام و مدارک آنها را به فرمانداری حوزه انتخابیه ارسال می‌کند؛ یعنی ثبت نام نامزدها در وزارت کشور و یا فرمانداری هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

موسوی افزود: جایگاه سوم، در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی وزارت امور خارجه در خارج از کشور است. شهروندان ایرانی که در بازه زمانی ثبت نام در خارج از کشور هستند، می‌توانند با مراجعه به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی فرم پرسشنامه داوطلبی را دریافت و برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند. وزارت امور خارجه مدارک نامزدها را دریافت و به وزارت کشور تحویل می‌دهد تا آن مدارک به فرمانداری‌ها منتقل ‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: وزارت کشور چند روز قبل از برگزاری ثبت نام نامزدها، اطلاعیه‌ای مبنی بر شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام را صادر و منتشر می‌کند؛ به همین منظور نامزدها باید با اطلاعات و مدارک کامل برای ثبت نام به مراکز ذی‌صلاح مراجعه کنند؛ چنانچه مدارک داوطلبان کامل نباشد، ثبت نام آنها نهایی نخواهد شد و فرصت را از دست می‌دهند؛ به همین منظور از داوطلبان می‌خواهیم تا تمام مدارکی که در اطلاعیه اعلام می‌شود را همراه داشته باشند.

او تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان در ۷ روز از ۱۰ تا ۱۶ آذر انجام می‌شود، بنابراین از داوطلبان درخواست داریم ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند؛ همکاران ما در وزارت کشور و تمام فرمانداری‌ها از روزهای اول آماده ثبت نام داوطلبان هستند.

موسوی در پایان درباره تمام الکترونیکی شدن انتخابات مجلس گفت: دوشنبه هر هفته در وزارت کشور با کارشناسان و مدیران شورای نگهبان جلساتی، ذیل این موضوع برگزار می‌شود و فرآیندهای این کار به صورت گام به گام در حال بررسی است و امیدواریم که به زودی به نتیجه مطلوبی برسیم.

نظر شما