شناسهٔ خبر: 158003 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نادری: برنامه دولت برای تفکیک ارقام یارانه آشکار و پنهان / تفکیک درآمدهای مالیاتی از نفتی در لایحه بودجه

شهاب نادری43 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به مطالبات نمایندگان مجلس برای شفاف سازی یارانه های آشکار و پنهان، دولت تصمیم دارد که همراه با لایحه بودجه برنامه مجزایی را برای تفکیک ارقام یارانه ها ارائه کند.

به گزارش «نماینده» شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، با اشاره به برنامه ریزی دولت برای ارائه نخستین لایحه بودجه دو سالانه کشور گفت: طبق گفته مسئولان دولتی، قرار است که دولت لوایح بودجه سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ را به مجلس ارسال کند تا از این مسیر، شرایط و برنامه های آتی کشور کاملا شفاف و مشخص شود.

درآمدهای نفتی در راستای توسعه طرح های عمرانی هزینه می شود

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ تصمیم به تفکیک درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی گرفته است، از این رو قرار است که درآمدهای مالیاتی و درآمدهای حاصل از تولید ناخالص ملی صرف امور جاری کشور شده و درآمدهای نفتی در راستای توسعه طرح های عمرانی هزینه شود.

درآمدهای نفتی طبق اولویت تعیین شده به طرح های عمرانی اختصاص داده می شود

وی گفت: البته قرار است که درآمدهای نفتی طبق اولویت تعیین شده به طرح های عمرانی اختصاص داده شود، بر اساس برنامه دولت، پروژه های عمرانی که تا پایان سال ۹۹-۱۴۰۰ به پایان می رسند، در اولویت دریافت بودجه قرار دارند

مجریان بر اساس عملکرد بودجه دریافت می کنند

وی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در لایحه بودجه ۹۹ دستگاه ها به دو بخش سیاست گذار و مجری تقسیم شده اند که بودجه دستگاه های مجری طبق عملکردشان پرداخت می شود که این مسئله می تواند دستگاه های مربوطه را تحریک به فعالیت بیشتر کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با توجه به مطالبات نمایندگان مجلس برای شفاف سازی در بحث یارانه های آشکار و پنهان، دولت تصمیم دارد که همراه با لایحه بودجه برنامه مجزایی را برای تفکیک ارقام یارانه ها ارائه کند در هر صورت باید منابع بودجه ای به نحوی توزیع شود که به مناطق محروم رسیدگی شود.

نظر شما