شناسهٔ خبر: 158000 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رضایی: ایران باید با قاطعیت گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را بردارد

رضایی رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر ضرورت برداشتن گام چهارم گفت که ایران باید با قاطعیت گام چهارم را بردارد و مجلس هم از این اقدام پشتیبانی می‌کند.

به گزارش «نماینده» محمدابراهیم رضایی درباره ضرورت برداشتن گام چهارم  کاهش تعهدات برجامی اظهار کرد: رفتارهای غربی‌ها و اروپایی‌ها نشان دهنده وجود اراده‌ای برای انجام تعهدات برجامی‌شان نیست. هر چه زمان می‌گذرد آن‌ها اقدامی انجام نمی‌دهند. انگار اروپایی‌ها نوچه و عنصر دست دوم آمریکایی‌ها هستند که نمی‌توانند بدون اجازه آمریکا کاری انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه «مسئولان شورای عالی امنیت ملی به عنوان متولی امر باید با سرعت برنامه گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران را آماده و به زودی اجرایی کنند»، گفت: ایران موضوعات زیادی برای برداشتن گام چهارم دارد که مهمترین آن راه‌اندازی مجدد نیروگاه اراک و برگرداندن آن به سازه قبلی است. این باعث فشار مضاعف به غربی‌ها شده که بتوانیم مثل قبل تولیدات‌مان را داشته باشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید مجدد بر اینکه «ایران باید محکم و قاطع گام چهارم را بردارد»، گفت: مجلس پشتیبان این اقدام است چون تعلل باعث ایجاد خسارات زیاد می‌شود کما اینکه این موضوع از مصوبات مجلس هم بوده که باید اقدام دو طرف در برجام هم تراز باشد.

رضایی در پایان یادآور شد: اگر تیم مذاکره‌کننده از همان ابتدا تعهداتش را به سرعت اجرایی نمی‌کرد امروز دچار مشکل نمی‌شدیم. البته اکنون هم باید کاهش تعهدات برجامی را اجرایی کنیم.

نظر شما