شناسهٔ خبر: 157995 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تحریم تاثیری بروضعیت دارویی کشور نداشته است

ابوالفضل سروش عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: علی‌رغم آنکه دشمنان شدیدترین تحریم ها را علیه کشورمان روا داشته اند اما وضعیت ذخیره دارویی کشور مناسب است.

به گزارش «نماینده»،ابوالفضل سروش درباره وضعیت ذخیره دارویی کشور، اظهار داشت: علی رغم آنکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران شدیدترین تحریم ها را علیه کشورمان روا داشته اند، اما خوشبختانه مشکلی در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی نداریم.

وی افزود: مسئولان ذیربط تلاش های لازم را برای خودکفایی کشور در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی انجام داده اند و از سوی دیگر رشد شرکت های نوآور و دانش بنیان و تولید دارو در این مراکز منجر به رفع وابستگی کشور به خارج در این زمینه شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحریم‌های متعدد دشمنان، فرصت هایی را برای کشورمان در عرصه های گوناگون فراهم کرده است و باعث شده که صرفاً به توانایی های داخلی خودمان اتکا کرده و تنگناها را تبدیل به فرصت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای تأمین دارو در شرایط تحریم اندیشیده شده و وضعیت ذخیره دارویی کشور مناسب است، گفت: به اندازه کافی دارو در کشور موجود است و مردم نباید در این زمینه نگران باشند.

سروش با اشاره به تخصیص ارز دولتی برای تأمین دارو، اظهار داشت: بخش اعظمی از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و برای مابقی داروها هم با کشورهای همسو و همسایه رایزنی شده است و بر این اساس مشکلی برای تأمین دارو در شرایط تحریم نداریم.

برچسب‌ها:

نظر شما