شناسهٔ خبر: 157989 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نقاط دارای مشکل در زمان بروز حوادث شناسایی شده و برای رفع آن تلاش می‌شود

نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبیعی است که برخی نقاط دارای مشکل در سطح شهر علیرغم همه دور اندیشی‌ها در زمان بروز حوادث نظیر بارندگی شدید شناسایی شده و برای رفع آن تلاش می‌شود.

به گزارش «نماینده»، زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران و عضو هیأات رئیسه شورای شهر، گفت: با توجه به شدت بارندگی چند روز گذشته به نظرم شهرداری سربلند بیرون آمد.

وی افزود: امروز به جز موارد محدود و نقاط معدودی که دچار آب گرفتگی شد در سایر بخش‌های شهر شاهد وجود شرایط عادی بودیم که این نشان از عملکرد متناوب شهرداری در لایروبی مسیلها و نهراهای فرعی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس آن چیزی که از چند منطقه بازدید کردم و سوال پرسیدم از مسؤولان متوجه شدم که شرایط نسبت به سالهای قبل بهتر بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که در مواردی نشیر بزرگراه امام علی(ع) بزرگراه آزادگان و نزدیکی‌های میدان آزادی شاهد آب گرفتگی بوده‌ایم که برخی علت آن را مشکلات هندسی می‌دانند گفت: این موضوع کاملا طبیعی است.

نژاد بهرام ادامه داد: وقتی قرار است یک پروژه شهری در مقیاس اتوبان امام علی ساخته شود گروهی از مشاوران می آیند نقشه می‌کشند طراحی‌هایی می‌کنند و بعد ساخت آن به یک پیمانکار سپرده می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه تدابیر چه در زمان نقشه برداری چه در زمان طراحی و چه در مان اجرا اندیشیده میَ‌ود اما تاثیرگذاری آن به اندازه‌ای نیست که یک واقعه رخ می‌دهد و ایرادات کار احصاء می‌شود.

وی ادامه داد: در این گونه مواقع است که میزان گذر دقیق آب و همچنین پستی و بلندی‌ها و نقاطی که می‌تواند برای ما مشکل ایجاد کند شناسایی می‌شود و باید رفع شود.

نژاد بهرام گفت: در برخی موارد هم به دلیل برخی تغییرات آب و هوایی باعث می‌شود تا در جایی از زمین شاهد حفره‌ها و نشست‌هایی باشیم که در بارندگی تبدیل به محلی برای آب گرفتگی می‌شود.

در حوزه اتوبان‌ها تلاش شده است تا همه مواردی که منجر به آب‌گرفتگی می‌شود برطرف شود اما در برخی موارد هم به دلیل حجم بالای آب شاهد مشکلاتی هستیم که در اینجا اصلاح هندسی مورد نیاز است.

نظر شما