شناسهٔ خبر: 157971 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس: همه می‌توانند همانند مردم حوزه انتخابیه‌ از دارایی‌هایم مطلع باشند

یحیی کمالی پور نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: وقتی مردم حوزه انتخابیه‌ام از اموال و دارایی‌ام مطلع هستند چه ایرادی دارد که کلیه ایرانیان از آن اطلاع داشته باشند؟

به گزارش «نماینده»، یحیی کمالی پور نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره محرمانه بودن لیست اموال و دارایی نمایندگان گفت: وقتی مردم حوزه انتخابیه‌ام از اموال و دارایی‌ام مطلع هستند چه ایرادی دارد که کلیه ایرانیان از آن اطلاع داشته باشند، ضمن اینکه مهم‌تر از آن عدم داشتن اموال نامشروع است.

کمالی‌پور خاطرنشان کرد: مدیر و مسئولی که اموال نامشروع داشته و بر اساس رانت و فساد آن را به دست آورده، باید به دستگاه قضایی پاسخ‌گو بوده و نهادهای نظارتی رفتارهای او را رصد کنند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه و نهادهای نظارتی به هیچ وجه کاری به سرمایه‌های مشروع مدیران و مسئولان ندارند، این در حالی است که هدف اصلی عملیاتی شدن سامانه اعلام اموال مدیر و مسئول شفافیت حداکثری و از بین رفتن فساد و رانت است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: باید هر مدیر و مسئولی قبل و بعد از پست‌های مدیریتی‌اش اموال و دارایی‌اش را اعلام کند تا تحت رصد قرار گرفته و خدای ناکرده افزایش اموال و دارایی برآمده از فساد و رانت مشخص شود.

برچسب‌ها:

نظر شما