شناسهٔ خبر: 157908 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

راه جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات تصویب قانون است

اسدی کرم نماینده شهربابک در مجلس گفت: متأسفانه در چند سال گذشته پول‌های کثیف وارد انتخابات شده که لازم است تا سازوکاری فراهم شود و جلوی ورود این گونه پول‌ها گرفته شود.

به گزارش «نماینده» علی اسدی کرم نماینده شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه در چند سال گذشته پول‌های کثیف وارد انتخابات شده که لازم است تا سازوکاری فراهم شود و جلوی ورود این گونه پول‌ها گرفته شود، گفت: راه حل جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات تنها تصویب قانون در مجلس برای کنترل منابع مالی کاندیداها است.

وی ادامه داد: باید مجلس به این موضوع ورود کند و مبلغی را برای هزینه تبلیغاتی کاندیداها در نظر بگیرد و اگر فردی بیش از آن هزینه کرد طبق قانون با آن فرد برخورد شود.

نماینده شهر بابک در مجلس تصریح کرد: پیش از این طرحی در مجلس به عنوان اصلاح قانون انتخابات مجلس تدوین شد که شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرد، در آن طرح درباره شفاف‌سازی هزینه انتخاباتی کاندیداها مسائلی مطرح شده بود حال که این طرح مسکوت مانده است باید طرحی را با فوریت در مجلس به تصویب برسانیم تا جلوی ورود پول‌های کثیف در انتخابات را بگیریم.

اسدی ‌کرم با تاکید براینکه باید هزینه‌های انتخاباتی را قاعده‌مند کرد، اظهار داشت: بعضاً برخی از کاندیداها هزینه‌های گزافی صرف تبلیغات می‌کنند که مشخص نیست منبع آنها کجاست و در مواقعی نیز مشخص می‌شود که این پول‌ها از سوی افرادی به آن کاندیدا داده شده تا احتمالاً پس از پیروزی در انتخابات خواسته‌های آنها را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه پول‌های کثیف مانع ورود نخبگان و افراد تاثیرگذار به صحنه تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: برخی کاندیداها با پول‌های کثیف خود را مدیون و وام‌دار عده‌ای دیگر می‌کنند که این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

نظر شما