شناسهٔ خبر: 157881 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برخی با حمله به شورای نگهبان به دنبال فرار از پاسخگویی درباره عملکردشان هستند

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برخی‌ها با حمله به شورای نگهبان به دنبال دوقطبی سازی در جامعه و فرار از پاسخگویی درباره عملکردشان هستند، گفت: تنها جریانی که در انقلاب اسلامی همیشه حذف خواهد شد جریان نفاق است.

به گزارش «نماینده»، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: این روزها بحث شورای نگهبان تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها قرار دارد که دلیل آن به در پیش بودن انتخابات باز می‌گردد که نگران جریانات سیاسی و عملکردی خود هستند.

وی افزود: برخی افراد نگران از دست دادن موقعیت هرم سیاسی خود هستند و تلاش می‌کنند تا با اعمال نفوذ در شورای نگهبان به مرجعی که آخرین نظر را در مورد تایید صلاحیت دارد به آن فشار بیاورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در انتهای سال جاری انتخابات مجلس یازدهم را در پیش داریم و بر همین اساس شورای نگهبان از هم‌اکنون در حال رصد نامزدهای انتخابات است. 

کریمی قدوسی اظهار داشت: شورای نگهبان اعلام کرده است که تایید صلاحیت و یا احراز صلاحیت افراد را طبق شروطی که در قانون وجود دارد بررسی خواهد کرد.

وی گفت: نامزدهایی که مفاسد اقتصادی داشته باشند و یا مفسده اقتصادی انجام داده‌اند و یا اقدامات ضد امنیت ملی داشته‌اند، در مصاحبه‌ها، در نشست‌ها و اقدامات دیگر از سوی شورای نگهبان مورد رصد قرار گرفته و با عدم تایید صلاحیت مواجه خواهند شد و همین افرادی که خود را در زمره عدم تایید صلاحیت‌شدگی می‌بینند هجمه علیه شورای نگهبان را آغاز کرده‌اند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در نطق‌های چند هفته اخیر شاهد هستیم که برخی افراد به صراحت اعلام می‌کنند بناست که در انتخابات اسفندماه جریان اصلاح‌طلبی حذف شود، در حالی که همه جریانات سیاسی در چارچوب قانون آزاد بوده و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند لذا هیچ جریانی حذف نخواهد شد.

وی گفت: تنها جریانی که در انقلاب اسلامی حذف خواهد شد جریان نفاق است.

کریمی قدوسی افزود: یکی از افراد شاخص هیات رئیسه که سابقه اطلاعاتی و امنیتی داشته و متعلق به جریان غیر اصولگراست به ما اعلام کرد که حداکثر تعدادی که از نمایندگان فعلی مجلس در انتخابات آتی تایید خواهند شد، بین 50 تا 60 نفر هستند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، قدرت در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات در اختیار شورای نگهبان است. لذا می‌توانم به صراحت بگویم که دلیل این هجمه علیه شورای نگهبان ایجاد دوقطبی‌سازی در جامعه است.

کریمی قدوسی اضافه کرد:‌ موضوع ورود دختران به ورزشگاه و دختر آبی بخشی از جریان‌سازی برای دوقطبی کردن جامعه است، این در حالی است که سن ازدواج دختران بالا رفته که می‌تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد و باید دولت اقدامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کند نه اینکه به مسائل فرعی بپردازد. 

وی خاطرنشان کرد: هرچه به انتخابات مجلس نزدیک‌تر شویم قطعا هجمه به شورای نگهبان بیشتر شده و جامعه به سمت دوقطبی شدن پیش خواهد رفت.

نظر شما