شناسهٔ خبر: 157879 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نیازمندی آینده کشورمان رفع انحصار زبان انگلیسی در مدارس است

احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس با بیان اینکه نیازمندی آینده کشورمان حذف انحصار زبان انگلیسی در مدارس است گفت: باید با توسعه و تنوع زبان‌های خارجی در آموزش و پرورش ارتباطات‌ با کشورهای خارجی را گسترده کنیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس  شورای اسلامی، گفت:‌ حذف انحصار آموزش زبان انگلیسی در زبان مدارس متأثر از نیاز فعلی و آینده کشورمان است.

وی افزود: باید با توسعه زبان‌های خارجی در مدارس به منظور افزایش ارتباطات با کشورهای خارجی انحصارشکنی از زبان انگلیسی در مدارس تحقق پیدا کند.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌مقام معظم رهبری در دیدار معلمان و مدیران وزارت آموزش و پرورش خواستار شکستن انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس شده بودند.

آزادیخواه گفت:‌طرحی هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی با افزایش امضاهای نمایندگان به منظور رفع انحصار زبان انگلیسی در سیستم آموزشی کشور وجود دارد و هرگز صحبتی از حذف زبان انگلیسی در مدارس نیست.

وی افزود: متأسفانه دست‌های پنهان و پیدا به دنبال این هستند که انحصار زبان انگلیسی در مدارس همچنان وجود داشته باشد.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس این طرح دانش‌آموزان دبیرستان مخیر خواهند بود بین زبان‌های مطرح دنیا هر زبانی که مایل بوده را انتخاب کرده و آموزش‌های لازم در این باره را فرا گیرد.

آزادیخواه تصریح کرد: براساس این طرح احتمال افزایش اعتبارات آموزش و پرورش برای جذب معلمان متبحر در زبان‌های غیر انگلیسی وجود دارد ولی معلمانی که تخصص لازم در 2 یا چند زبان خارجی را دارند وقت خالی نخواهند داشت.

نظر شما