شناسهٔ خبر: 157873 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نماینده مجلس: یارانه حق افراد پر درآمد و ثروتمند جامعه نیست

محمد دامادی نماینده ساری در مجلس با بیان اینکه یارانه حق افراد پر درآمد و ثروتمند جامعه نیست، گفت: دریافت یارانه از سوی اقشار پردرآمد اجحاف در حق اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه است.

به گزارش «نماینده»، محمد دامادی نماینده ساری در مجلس، بیان اینکه یارانه حق افراد پر درآمد و ثروتمند جامعه نیست، گفت: از ابتدا نباید به افراد ثروتمند یارانه پرداخت می‌شد و آنهایی که به این افراد طی این سال‌ها یارانه پرداخت کردند باید پاسخ‌گو باشند.

وی با بیان اینکه دریافت یارانه از سوی اقشار پردرآمد اجحاف در حق اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه است، ادامه داد: برخی با درآمدهای میلیاردی  با این فکر و استدلال که مبلغ یارانه  را به اقشار کم‌درآمد می‌دهیم  اقدام به ثبت‌نام در سامانه دریافت یارانه کردند که باید توجه داشت این تصور اشتباه است چرا که برای اقشار کم‌درآمد متولی وجود دارد و بسیاری از نیازمندان تحت پوشش سازمان هایی همچون کمیته امداد ، بهزیستی و غیره هستند، چرا افراد ثروتمند قصد دارند از محل خزانه دولت خیر شوند؟ باید توجه داشت این مصداق بارز پول‌شویی است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با تاکید براینکه من مخالف در یافت یارانه از سوی افراد پر درآمدهستم، اظهارداشت:قرار بود یارانه به اقشار کم‌درآمد پرداخت شود چرا که وقتی فردی  حقوق بالایی دریافت می‌کند با کشاورزی که تمام محصول با باد، باران و یا خشکسالی از بین می‌رود و هیچ درآمدی برای یک‌سال ندارد یا کارگری که یک‌سال هیچ حقوقی دریافت نکرده یا کارگرانی که برای کار سر چهارراه‌ها هستند و هیچ بیمه‌ای ندارند و برای بیمه شدن باید از هزار خان رد شوند، هیچ تفاوتی در دریافت یارانه بین آنها وجود ندارد، به طور یقین عدالت به سختی محقق می‌شود.

دامادی گفت: برخی از شناسایی افراد ثروتمند  ابراز ناتوانی می کنند این را قبول ندارم چرا که شناسایی افراد پر در آمد جامعه کار سختی نیست و راه های بسیاری برای این مهم وجود دارد. همچنین  اینکه گفته می شود باید پله پله و در چند مرحله یارانه این افراد حذف شود با آن نیزموافق نیستم بایدتعداد این افراد شناسایی و یکجا و در یک مرحله از دریافت یارانه حذف شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره تاثیر حذف یارانه پر در آمدها بر اقتصاد کشور، اظهارداشت: نمی توان گفت با حذف یارانه پر درآمدها اقتصاد کشور متحول خواهد شد باید دید از محل حذف یارانه پردرآمدها،چه میزان از یارانه پرداختی را شامل می شود و مبلغی که از این حذف به دست می آید چه میزان است آن زمان می توان برآورد کرد چه تاثیری بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت. اما با حذف یارانه این افراد بخشی از درآمد حاصل از آن به افراد نیازمند و کم درآمد خواهد رسید که حق طبیعی آنها است.

نظر شما