شناسهٔ خبر: 157858 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گزارش کارگروه بررسی لایحه شفافیت در کمیسیون مشترک به زودی ارائه می‌شود

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به بررسی لایحه شفافیت در کمیسیون مشترک با حضور 30 نماینده گفت: کارگروه این موضوع تشکیل شده و قرار است نتایج آن بعد از اربعین به صحن کمیسیون ارائه شود.

به گزارش «نماینده»، الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت فعلی و قبلی سال‌ها در مورد لایحه شفافیت کار کرده است که به مجلس ارسال شده است که این شفافیت در مورد مسائل عمومی و ممکن است تمامی طرح‌های شفافیت در مجلس را در بر بگیرد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس قطعاً نظرات‌شان در مورد شفافیت در بخش‌های مختلف را به لایحه پیشنهادی دولت اضافه خواهند کرد.

رئیس کمیسیون قضاییه مجلس تصریح کرد: در کمیسیون مشترک که به منظور بررسی لایحه شفافیت تشیکل شده و نام آن کمیسیون مشترک است اعضای 6 کمیسیون (آموزش، اجتماعی، اقتصادی، امور داخلی، فرهنگی و قضایی) حضور دارند.

ملکشاهی گفت: اخیراً هیأت مشترک مجلس تشکیل شده و کلیات لایحه شفافیت به رأی گذاشته و کلیت آن به تصویب رسیده است. 

وی با بیان اینکه  مسئولیت کارگروهی در این کمیسیون مشترک  تشکیل شده برعهده محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است، ضمن اینکه محمود صادقی هم در این کارگروه عضویت دارد و قرار است بعد از تعطیلات مجلس و بعد از اربعین گزارشی را به کمیسیون مشترک ارائه دهند.

رئیس کمیسیون قضاییه مجلس با بیان اینکه در این کمیسیون مشترک 30 نفر از نمایندگان عضو هستند، گفت: 2 نفر از 6 کمیسیون مجلس و 7 نفر از اعضای کمیسیون قضایی در این کمیسیون مشترک هستند.

وی درباره هیأت رئیسه این کمیسیون مشترک توضیح داد و افزود: اینجانب به عنوان رئیس، محمدعلی پورمختار و محمود صادقی نواب اول و دوم و یحیی کمالی پور سخنگو و محمود بهمنی و حسن نوروزی دبیران اول و دوم این کمیسیون هستند. 

نظر شما