شناسهٔ خبر: 157787 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

میز اعلام دارایی نمایندگان در مجلس مستقر می شود

اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: اعلام شفاف اموال و دارایی مدیران و مسئولان در کشور ابهام زدایی کرده و مانع از تهمت‌های بعدی می‌شود.

به گزارش «نماینده» اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره انتشار شفاف و علنی لیست اموال و دارایی مسئولان گفت: بر اساس قانون اساسی اعلام اموال و دارایی در قوه مجریه برای رئیس‌جمهور، وزرا ومعاونینش وجود داشته و باید این کار را انجام می‌دادند.

وی افزود: بعد از اعلان علنی تشکیل راه‌اندازی سامانه اموال و دارایی مسئولان برخی نمایندگان مجلس هم از این طرح استقبال کرده و به صورت داوطلبانه اعلام کردند می‌خواهند این کار را انجام دهند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر اعلان شفاف و علنی اموال و دارایی مسئولان تبدیل به قانون شود امری مطلوب بوده و بر اساس اصل شفاف سازی می‌تواند در جامعه بسیار تاثیر بگذارد.  

عباسی گفت: قوه قضائیه و مجلس باید هر چه سریع‌تر مدیران و مسئولانی که شامل اعلان اموال و دارایی‌شان هستند را تعیین کرده و در سامانه مذکور ثبت کنند. ضمن اینکه باید برای افراد جدیدی که پست‌های مدیریتی می‌گیرند این موضوع تبدیل به قانون شده و پس از پایان دوره مدیریتی‌شان لیست اموالشان را اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در قوه مقننه اعلان علنی اموال و دارایی رئیس مجلس، اعضای هیأت رئیسه و معاونین مجلس باید در اولویت باشد.  

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس  گفت:‌در جلسات هیأت رئیسه این موضوع مطرح شده و به دنبال آن هستیم که لیست اموال و دارایی این افراد ثبت شود.

عباسی گفت:‌ بنده داوطلبم تا اموال و دارایی خود را به مردم اعلام کنم چرا که چیز پنهانی ندارم و حتی در دوران حضورم در وزارت تعاون هم این کار را کرده و پس از آن هم اموال و دارایی‌هایم را اعلام کردم.  

وی گفت: باید همه آحاد مردم بدانند نماینده‌شان در مجلس که میزانی اموال و دارایی دارد ضمن اینکه حتی باید آنها اموال و دارایی خانواده ما را بدانند و به شدت موافق شفافیت در این موضوع هستم.  

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس افزود:‌اعلام شفاف اموال و دارایی مدیران و مسئولان در کشور ابهام زدایی کرده و مانع از تهمت‌های بعدی می‌شود لذا از اعلام علنی آن استقبال می‌کنم.  

عباسی گفت: به دنبال آن هستیم تا با حضور برخی افراد از قوه قضائیه در مجلس، میز اعلام اموال و دارایی نمایندگان را در پارلمان راه‌اندازی کرده و نمایندگان در خود مجلس بتوانند لیست اموال و دارایی‌شان را اعلام کنند.

نظر شما