شناسهٔ خبر: 157774 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تابش:رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس مشارکت حداکثری است

تابش عضو هیئت فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو، رویکرد مشارکت حداکثری است، گفت: اختلاف‌نظرهایی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا تابش عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی(اصلاح‌طلبان)، با اشاره به رویکرد این جریان در انتخابات آتی مجلس، گفت: رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو، رویکرد مشارکت حداکثری است اما اختلاف‌نظرهایی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز همه گروه‌ها و جریانات در کشور به این نتیجه رسیده‌اند که حضور مردم در انتخابات تعیین کننده و خنثی‌کننده تهدیدات خارجی و موجب دستیابی به وفاق ملی می‌شود، تصریح کرد: همه اجزای حاکمیت باید کمک کنند تا انتخاباتی پرشور در اسفند ماه سال جاری برگزار شود.

نماینده اردکان در مجلس با تاکید براینکه در راه برگزاری انتخابات پرشور هم دستگاه اجرایی و هم شورای نگهبان نقش ویژه‌ای دارند، ادامه داد: دستگاه اجرایی باید از دخالت سلیقه‌ها در انتخابات جلوگیری کنند و  شورای نگهبان نیز باید اصل را بر تشکیل یک مجلس کارآمد قرار دهد و در کلیت نباید جناح‌بندی‌ها و سلایق سیاسی در تائید صلاحیت‌ها و موارد اجرایی دخالت داده شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه انتخابات عرصه گفت‌وگوی ملی است، افزود: برخی در جریان اصلاحات اعتقاد دارند باید در مسیر انتخابات با سایر جناح‌ها گفت‌وگو شود و برخی نیز اعتقاد دارند باید بی‌محابا و بدون اینکه با سایر جناح‌ها گفت‌وگو داشته باشیم در عرصه حضور پیدا کنیم، البته در این مسیر مردم تصمیم‌گیرنده اصلی هستند.

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس با تاکید براینکه برگزاری پرشور انتخابات باعث وفاق ملی و دور شدن تهدیدات خارجی از سر کشور می‌شود، اظهار داشت: مدار و محور معنوی جریان اصلاحات هم رئیس دولت اصلاحات است که همواره بر حضور در انتخابات و مشارکت گسترده مردم تاکید داشته و تغییر موضعی نیز تاکنون از وی ندیده‌ایم.

نظر شما