شناسهٔ خبر: 157771 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امیدی‌های مجلس با طرح‌های جایگزین برای شفافیت در پی بازگرداندن حیثیت خود هستند

آزادی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از آنجا که عدم همراهی اعضای فراکسیون امید در فوریت 2 طرح شفافیت برایشان گران تمام شد، با کلید زدن شفافیت آرای نظام تقنینی به‌دنبال بازگرداندن حیثیت خود هستند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره طرح شفافیت آرای نظام تقنینی گفت: شفافیت آرا مسئله‌ای است که حداقل 55 نفر از نمایندگان مجلس پای ثابت آن هستند.

وی افزود: اعتقاد ما بر آن است که شفافیت آرای نمایندگان باید انجام شود ولی آن دسته از دستوراتی و طرح‌هایی که جنبه طبقه‌بندی ندارند باید شفاف باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: بخشی از نمایندگان مجلس با گرایش خاص سیاسی‌شان وسط کار، ما را در طرح‌های شفافیت آرا و اموال نمایندگان تنها گذاشتند و با آنکه اصل طرح 155 امضا داشت ولی در رأی‌دهی فقط 55 نفر به آن رأی دادند. اما برای آنکه از پاسخ به مطالبه عمومی بازنمانند هم‌اکنون طرح شفافیت آرای نظام تقنینی را مطرح کردند.

آزادیخواه گفت: این طرح عملاً شدنی نیست و نمی‌توانیم برخی دستگاه‌ها را ملزم کنیم که مصوبات امنیتی، دفاعی، نظامی و حیثیتی را اعلان عمومی کنند.

وی گفت:‌ جریان امید از آنجا که احساس کرد همراهی نکردنش با بقیه نمایندگان در رأی‌دهی به طرح دو فوریت و یک فوریت شفافیت آرا و شفافیت اموال نمایندگان برای‌شان گران تمام شده و از جامعه عقب مانده‌اند، با مطرح کردن طرح شفافیت آرای نظام تقنینی به دنبال احیای حیثیت هستند و در حقیقت نیت آن‌ها از مطرح کردن طرح جدید، سیاسی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: جریان امید و جریان مستقلان با ارائه طرح شفافیت آرای نظام تقنینی به دنبال مقبولیت در جامعه بعد از عدم مشارکت‌شان در طرح‌های مربوط به شفافیت در مجلس هستند.

آزادیخواه گفت: مردم به دنبال شفافیت مجلس هستند و می‌دانند پارلمان هفته سه تا چهار جلسه دارد اما شفافیت مجلس خبرگان که در طول یک سال دو بار جلسه دارد برای آنها شاید خیلی موضوعیت نداشته باشد. چرا که دستور کار مجلس خبرگان هم کاملاً متفاوت است.

نظر شما