شناسهٔ خبر: 157753 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیا شهرداری مراکز بهاران را چراغ خاموش واگذار کرد؟

فخاری عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگر مدیری از شهرداری مرکزی از بهاران را واگذار کرده باشد، غیر از برکناری، تخلف وی هم پیگیری می شود، گفت: در حال بررسی صحت و سقم این موضوع هستیم.

به گزارش «نماینده» الهام فخاری عضو شورای شهر تهران، درباره خبر واگذاری یکی از مراکز بهاران بدون مجوز شورای شهر به بهزیستی اظهار داشت: اگر کسی خلاف قانون عمل کند به تخلف آن رسیدگی خواهد شد. ما در حال بررسی صحت این قضیه هستیم که نیازمند مراحل قانونی است.

وی افزود: قانون مکلف کرده که شهرداری برای واگذاری این مراکز حتماً از شورای شهر مجوز دریافت کند و از این طریق از سلیقه‌ای عمل شدن جلوگیری کرد.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر مدیر مجموعه‌ای بدون رعایت ضوابط مرکزی را واگذار کرده باشد، علاوه بر برکناری تخلف مدیریتی آن قطعاً پیگیری می‌شود.

فخاری با اشاره به اینکه شهرداری در همکاری‌های زیادی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و در این مسئله هیچ تردیدی نیست، ‌گفت:‌ولی مسئله واگذاری مراکز شهرداری بدون مجوز شورا تخلف است.

وی در مورد اینکه اگر مرکزی به بهزیستی واگذار شود پولی به شهرداری واگذار می‌شود یا خیر گفت: اصلاً درباره واگذاری مراکز بهاران لایحه‌ای به شورا نیامده که بخواهیم جزئیات را بررسی کنیم. نفس بهره‌برداری از این مراکز و واگذاری آنها در اختیار شورای شهر است و اگر شهرداری تشخیص می‌دهد که این مسئله باید واگذار شود و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر می‌تواند لایحه یک یا دو فوریتی آن را به شورای شهر بیاورد و در غیر اینصورت باید به دستگاه قضایی در مورد عملکرد خود پاسخ دهد.

 انوشیروان محسنی بندپی  اعلام کرد: هر چه زودتر باید موضوع مراکز بهاران تعیین تکلیف شود و واگذاری مراکز به بهزیستی محقق شود در غیر این صورت مجبوریم موضوع را به نهادهای قضایی و رئیس جمهور منعکس کنیم.  این موضوع با واکنش بسیاری از اعضای شورای شهر شده است.

نظر شما