شناسهٔ خبر: 157716 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عملیاتی شدن بیمه اجباری از اوایل آبان امسال

بیمه سلامت.jpg مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد افراد در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، گفت: آیین نامه اجرایی بیمه اجباری از اوایل آبان عملیاتی می‌شود.

به گزارش «نماینده»، داوود حاجی قاسمعلی بیان کرد: با ابلاغ آیین نامه اجرایی بیمه اجباری و ارزیابی وسع مصوب هیات دولت مبنی بر آماده سازی زیر ساخت های اجرایی که مقرر شد از اوایل آبان ماه سال جاری عملیاتی شود، چنانچه افراد و خانوارهای فاقد پوشش بیمه ای براساس اعلام نتیجه ارزیابی وسع از سوی ورارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جز دهک‌های درآمدی 1، 2 و3 باشند می‌توانند از صد در صد یارانه دولت برای پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند و نیازی به اینکه تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گیرند را ندارند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: شیوه نامه اجرایی طرح بیمه اجباری آماده شده به نحوی که سازوکارهای لازم برای اعتراض افراد نسبت به دهک بندی و قسطی شدن حق بیمه در آن لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس آمارها حدود ۱۰ درصد افراد در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، گفت: افراد برای برخورداری از تسهیلات آیین‌نامه اگر افراد شرایط قانونی را در هر بازه زمانی پیدا کنند، ۳ ماه فرصت دارند که جهت پوشش بیمه‌ای مراجعه کرده و از یارانه بیمه سلامت همگانی برخوردار شوند. البته کسانی که توان مالی کافی داشته باشند باید سرانه حق بیمه را پرداخت کنند.

حاجی قاسمعلی افزود: حدود ۸۵ درصد جمعیت بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه هستند که این افراد در صندوق بیمه روستاییان و صندوق بیمه همگانی سلامت قرار دارند. آیین نامه درباره این افراد نیز اعلام کرده که باید ارزیابی وسع شوند و افرادی که توان مالی لازم را ندارند می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

نظر شما