شناسهٔ خبر: 157715 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیریت شهری باید شرایط حفظ باغات و فضای سبز فراهم کند

مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری نمی تواند همه کارها را خودش انجام بدهد بلکه باید شرایط را به گونه ای رقم بزند که خود مالکان باغات را حفظ کنند.

به گزارش «نماینده»،  احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از بوستان مرضیه حدیدچی گفت: ابتدا خوشحالم که در هفته تهران هویت شهر تهران هم مد نظر قرار گرفت.

مسجد جامعی گفت: هویت موضوعی متکثر است و طبیعت هم بخشی از آن است و خوشحالیم که امروز بخشی دیگر از هویت تهران به آن اضافه شد.

وی ادامه داد: قبلاً قرار بود جای دیگری به عنوان بوستان بانوان احداث شود که محیط کوچکترین داشت اما خوشبختانه این منطقه انتخاب شد که فضای بزرگتری باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در تهران گردی ها سری به فضای مشجر و باغات در منطقه کن زدیم می دانید که منطقه کن روزگاری میوه تهران را تأمین می کرده است.

مسجد جامعی افزود: این فضا همچنان مشجر مانده اما کمی به آن دست اندازی شده است البته ما در آن زمان مصوبه ای داشتیم برای حفظ آن فضاها.

وی گفت: البته ما نباید متکلف همه کارها در شهر باشیم یعنی نباید کارها از مردم گرفته شود و ما آن را انجام دهیم بلکه باید خود مردم کارها را انجام بدهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما باید شرایطی ایجاد کنیم که شهروندان بتوانند باغات خود را حفظ کنند یا بتوانند خانه قدیمی خود را بازسازی کنند.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: تهران بزرگترین باغ چنار به نظرم جهان است و وقتی ما مجوز انبوه سازی می دهیم شبکه آبیاری این چنارها را از بین برده‌ایم.

وی گفت: نتیجه این اقدام این شده است که ده‌ها و صدها چنار در خیابان ولیعصر از بین رفته است و وضعیت به این شکل درآمده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: گاهی اوقات یک تسهیل گری ساده از سوی مدیریت شهری می تواند منجر به حفظ فضای سبز و باغات می شود.

مسجدجامعی گفت: نباید شرایط به گونه ای رقم بخورد که مالک و صاحب باغ بگوید کاش زمین بایری داشتم که می توانستم در آن ساخت و ساز کنم.

وی ادامه داد: تهران باید تبدیل به شهر همه شهروندان بشود و مشارکت برای ساخت تهران باید افزایش یابد که البته به یکی از سیاست های شورای شهر کنونی تبدیل شده است.

نظر شما