شناسهٔ خبر: 157713 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۱۳۰۰ هکتار به کمربند سبز تهران اضافه می شود

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌هاو فضای سبز شهرداری تهران گفت: تا پایان سال ۱۳۰۰ هکتار به کمربند سبز شهر تهران اضافه خواهد شد.

به گزارش «نماینده»،  علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از بوستان مرضیه حدیدچی گفت: در راستای اجرای مصوبه شورای شهر تهران و احداث بوستانی برای مادران اقدام به احداث پنجمین بوستان ویژه بانوان کرد.

مختاری گفت: استقبال بانوان از بوستان‌های بانوان نشانگر توفیق این طرح است و با هدف تکریم جایگاه بانوان اجرا شده است.

وی ادامه داد: این پارک این محیط را فراهم میکند که بانوان بدون دغدغه از فضایی مفرح و شاد استفاده کنند و انتخاب این منطقه از آن جهت بوده است که استتار این منطقه بدون نیاز به ساخت و سازهای زیاد محیا شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران تصریح کرد: درختان این منطقه باعث شده است. 

مختاری افزود: تعداد بوستان‌های شهر تهران ۲۲۶۸ بوستان است و سرانه فضای سبز ما برای هر شهروند تهران ۱۶.۶۷ متر است.

وی گفت: این عدد در سال‌های پیش از انقلاب تنها یک متر مربع بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: در بخش برون شهری سرانه فضای سبز با ۴۱ هزار هکتار متر مربع عدد قابل قبولی است و حتما کمربند سبز تهران تا پایان سال ۱۳۰۰ هکتار دیگر افزایش می یابد.

مختاری خاطرنشان کرد: حدود ۲ تا ۳ هزار نفر در حال حاضر برای آماده شدن کمربند سبز تهران مشغول کار هستند و این اقدام باعث می شود تا محدوده شهر تهران تثبیت شود.

وی گفت: یکی دیگر از کارهای سال‌های اخیر موضوع لغو مصوبه برج-باغ بود که به عنوان یک کارشناس فضای سبز آرزو داشتم این مصوبه لغو شود که خدا رو شکر لغو شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: لغو این مصوبه منجر به حفظ بیشتر و صیانت بهتر از باغات شهر تهران می شود.

مختاری ادامه داد: ما تملک باغات تهران را آغاز کردیم و تا امروز حدود ۹ باغ تملک شده و با تشکیل یک کارگروه این کار ادامه می یابد.

وی گفت: یکی از کارهای ما این است که باغات در مناطق کم برخوردار تبدیل به فضای سبز شهری بشود تا در بافت فشرد مسکونی افزایش سرانه فضای سبز داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها تصریح کرد: در منطقه ای مثل منطقه ۲۲ برای هر فرد سرانه‌ای معادل ۷۰ متر مربع داریم در حالی که در یک منطقه کمتر از 10 متر سرانه داریم.

وی همچنین از ساخت و بهره برداری از چندین بوستان دیگر تا پایان سال خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا اردیبهشت سال ۹۹ یکی از چهار باغی که در منطقه عباس آباد کلنگ زنی شد افتتاح شود.

نظر شما