شناسهٔ خبر: 157708 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت توسعه مبادلات تجاری با همسایگان را حین مذاکرات برجام فراموش کرد

مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تاکید بر توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای همسایه غرب آسیا و جهان اسلام گفت: متاسفانه دولت همه تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشته و از توسعه مبادلات اقتصادی با کشورهای اطراف ایران غافل شده است.

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، گفت: این انتقاد به دولت تدبیر و امید که توجهی به توسعه تجارت و بازرگانی با کشورهای همسایه ندارد، وارد است.

وی افزود: متاسفانه ما در حوزه سیاست خارجی تمامی تخم مرغ‌های خود را در سبد مذاکره و حل و فصل مسائل با آمریکا و در قالب برجام و 1+5 گذاشته‌ایم در حالی که وقت زیادی در این خصوص تلف شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد: در زمان‌های مختلف و از سوی مسئولین و مقامات کشورمان این تذکر به دولت داده شده است که چرا توسعه مبادلات اقتصادی، تجاری و بازرگانی با کشورهای همسایه در اولویت قرار ندارد، داده شده است و باید دولت در بخش‌های مختلف و به صورت جامع کار کند نه اینکه خود را در یک بخش معطل دیگران قرار دهد.

مفتح گفت:‌روابط تجاری با همسایگان باید در اولویت ویژه قرار داشته باشد و حتی مقام معظم رهبری بارها در این باره تذکر داده‌اند که باید دولت بکوشد روابط با کشورهای اطراف ایران، غرب آسیا و کشورهای دوست را در دستور کارش قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دولت باید در فرصت باقیمانده تا پایان دولت دوازدهم از ظرفیت و پتانسیل کشورهای همسایه استفاده کرده و سپس در ادامه عنایت ویژه‌تری به کشورهای غرب آسیا و جهان اسلام داشته باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت:باید بکوشیم با کشورهای اطرافمان روابط اقتصادی ویژه‌تری برقرار کنیم که خیلی از مشکلات فعلی کشورمان با برقراری این روابط و افزایش صمیمت‌ها رفع خواهد شد.

مفتح افزود: در قانون برنامه ششم نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند که معاونت اقتصادی در وزارت خارجه ایجاد شود و تلاش شود خط پررنگ اقتصاد در دستگاه دیپلماسی ایجاد شده و رایزنی‌های اقتصادی و بازرگانی در این زمینه ایجاد شود.

نظر شما