شناسهٔ خبر: 157702 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزیر اقتصاد مجاز به تعیین مدت دوره مالیاتی برای مؤدیان شد

مجلس نمایندگان مجلس در مصوبه ای مقرر کردند که وزیر اقتصاد مدت دوره مالیاتی برای مؤدیان را از یک تا دو ماه تعیین کند

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز ماده ۱۷ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه کلیه کارفرمایان موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند اطلاعات مربوط به قراردادهای پیمانکاری را حداکثر تا یک ماه پس از انعقاد قرارداد در سامانه مؤدیان ثبت نمایند، در غیر این صورت سازمان مکلف است با رعایت ماده ۹ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اطلاعات ثبت شده توسط پیمانکاران در سامانه مذکور را مورد قبول کارفرما تلقی نماید.

همچنین وکلای ملت ماده ۱۸ این لایحه را تصویب کردند که بر این اساس وزیر امور اقتصادی و دارایی مجاز است با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور مدت دوره مالیاتی را برای هر گروه از مؤدیان یک تا دو ماه تعیین کند؛ مشروط بر آنکه تغییرات مذکور حداقل سه ماه قبل از شروع دوره مالیاتی، از طریق سامانه مؤدیان، پایگاه اطلاع رسانی سازمان و حداقل یکی از روزنامه های کثیرالانتشار اطلاع رسانی عمومی شود.

همچنین مطابق با تبصره ماده ۱۸ لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صورتی که شروع یا خاتمه فعالیت مؤدی درخلال یک دوره مالیاتی باشد، زمان فعالیت مؤدی طی دوره مربوط، یک دوره مالیاتی تلقی می شود.

نظر شما