شناسهٔ خبر: 157690 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جزئیات طرح شفافیت آرا باید اصلاح شود/مجلس در شفافیت پیش‌قدم باشد

کوچکی نژاد.jpg نماینده رشت در مجلس با اشاره به اینکه فراکسیون‌های مختلف طرح شفافیت را امضا کردند، گفت: مجلس شورای اسلامی که نهادی مردمی است باید شفاف باشد.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با نظام تقنینی آراء اظهارداشت: بحث شفافیت آراء نمایندگان در دنیا مطرح است و مردم براساس شاخص‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجی، به نماینده مورد نظر خود رأی می‌دهند.

وی افزود: شفافیت آراء یعنی مردم بدانند آیا نماینده‌ای که در انتخابات دیدگاهش در بحث‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... مشخص بود آیا زمان رأی دادن به یک طرح هم همان دیدگاه‌ها را دارد یا خیر و این موضوع حق مردم است.

کوچکی نژاد گفت: درست است که فراکسیون‌های مختلف طرح شفافیت آراء نمایندگان را امضا کردند اما در بحث کلیات این طرح به حداقل‌ها اکتفا کرده و آن را به رأی گذاشتیم تا بعداً جزئیات این طرح را بررسی کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی معتقدند مذاکرات و مصوبات شورای نگهبان هم باید منتشر شود، بیان کرد: چنین چیزی امکان ندارد، مردم مذاکرات مجلس را از طریق رادیو گوش می‌کنند اما امکانش نیست که مصوبات شورای نگهبان و برخی دیگر از نهادها منتشر شود.

وی گفت: این دلیل نمی‌شود که اصل موضوع را زیر سؤال ببرند، فراکسیون‌های مختلف این طرح را امضا کردند و من معتقدم که جزئیات آن باید اصلاح شود، مجلس شورای اسلامی نهاد مردمی است باید شفاف باشد اما شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شورای داخلی و مصوبات آن بحث دیگری است.  

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عده‌ای قصد دارند تا اصل شفافیت را به انحراف بکشانند، اظهارداشت: مجلس باید تلاش کند در رابطه با طرح شفافیت آراء پیشگام و پیش‌قدم حرکت کند.

نظر شما