شناسهٔ خبر: 157684 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بودجه سال ۹۹ براساس اصلاح ساختار به مجلس ارائه شود

اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بودجه سال ۹۹ براساس اصلاح ساختار به مجلس ارائه شود.

به گزارش «نماینده» اکبر رنجبرزاده مردم مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه گفت: اصلاح ساختار بودجه هرچه زودتر باید عملیاتی شود و دولت تا الان هم در اجرای این امر تأخیر داشته و پاسخی هم برای علت این تأخیر داده نشده است.

وی افزود: اگر موضوع اصلاح ساختار بودجه سرنوشت لایحه برنامه ششم را پیدا کند و مجلس ناچار شود خود ورود داشته باشد رویه درستی نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تأخیر در ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه رویه پسندیده‌ای نیست و انتظار داریم که به شکلی عمل شود تا ظرف یکی دو ماه آینده بودجه سال ۹۹ براساس اصلاح ساختار به مجلس پیشنهاد شود.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: اگر گله‌مندی در حوزه رعایت عدالت در کشور وجود دارد بخشی از آن مربوط به همین بی‌برنامگی‌ها و عمل کردن در حوزه قانون بودجه است و لذا باید ساختار بودجه تغییر کند. به نحوی که اداره امور کشور به سمت و سوی رعایت عدالت سوق پیدا کند.  

وی افزود: تأخیر چند ماهه دولت در ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه به مجلس قابل پذیرش نیست و تأکید مجلس بر این است که دولت گزارش مبسوطی را در این باره به مجلس بدهد.

رنجبرزاده اظهار داشت: بحث ۱۴ میلیارد دلار یارانه مربوط به اقشار آسیب‌پذیر بی‌هدف مانده و این موجب ایجاد نگرانی در میان قانون‌گذاران شده، بسیاری از قوانین روی زمین مانده و دلیل قانع‌کننده‌ای هم برای عدم اجرای قوانین ارائه نمی‌شود و دولت باید پاسخگوی این بی‌برنامگی و بی‌قانونی باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی  در پایان گفت: اگر موضوع اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه ۹۹ لحاظ نشود مجلس در برابر تصویب آن مقاومت خواهد کرد.

نظر شما