شناسهٔ خبر: 157674 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نمایندگان مجلس باید پیشگام اعلام اموال خود باشند

امیر حسنخانی نماینده فردوس و طبس در مجلس گفت: در بحث اعلام اموال مسؤولان، نمایندگان مجلس چون نماینده مستقیم مردم در خانه ملت هستند باید پیشگام باشند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی، درباره با طرح اعلام لیست اموال مسؤولان به قوه قضائیه اظهارداشت: این موضوع مطلبی نیست که کسی بتواند آن را بپوشاند، این طرحی است که اگر کسی لیست اموال خود را به قوه قضائیه اعلام نکند به راحتی می‌توان آنها را از طریق سایر نهادها به دست آورد.

وی افزود: برخی نمایندگان یک بحثی را مطرح می‌کردند که این سایتی که ما می‌خواهیم لیست اموال خود را اعلام کنیم آیا اطمینانی هست که این سایت هک نشود و این لیست در اختیار کسی دیگر نباشد یا خیر؟

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس گفت: آیت‌الله رئیسی فرمودند که من فقط خودم به این لیست دسترسی دارم، یک پیشنهادی هم مطرح شد که برخی گفتند که لیست اموال را به صورت فیزیکی و به صورت مهر و موم شده به دست رئیس قوه قضائیه برسانند.

امیرحسنخانی با بیان اینکه در قانون نیامده که لیست اموال نمایندگان حتماً باید به صورت فیزیکی تحویل رئیس قوه قضائیه شود، اظهارداشت: طبق قانون باید لیست اموال مسؤولان به رئیس قوه قضائیه تحویل داده شود.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس در پایان گفت: اتفاقاً در بحث اعلام لیست اموال مسؤولان، نمایندگان مجلس چون نماینده مستقیم مردم در خانه ملت هستند باید پیشگام و پیشقراولان این قضیه باشند چرا که اگر ما خودمان این کار را انجام ندهیم نمی‌توانیم از بقیه مسؤولان انتظار انجام این عمل را داشته باشیم.

نظر شما