شناسهٔ خبر: 157673 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آغاز شفافیت از مجلس، امری مثبت است

عبدالرضا عزیزی// رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: اینکه شفاف‌سازی از مجلس شروع شد، یک نکته مثبت است.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به طرح اعلام لیست اموال و دارایی مسؤولان به قوه قضائیه اظهارداشت: من با هر نوع شفاف‌سازی که به مملکتمان آسیب نزند موافق هستم.

وی افزود: نهادهای امنیتی و نظامی که نباید شفاف شوند چرا که اسرار نظامی و امنیتی کشورمان را نباید دو دستی تقدیم دشمن کنیم اما مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری شفاف شوند ایرادی ندارد.

عزیزی گفت: طبیعی است که هیچ جای دنیا اطلاعات نهادها و ارگان‌های امنیتی و نظامی خود را وارد سایتی نمی‌کنند که امکان دسترسی یا هک شدن باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آفت‌های مملکت ما عدم شفاف‌سازی است، اگر همه افراد و نهادها غیر از امنیتی، اطلاعاتی و نظامی شفاف باشند چه ایرادی دارد؟ 

عزیزی با اشاره به گام دوم انقلاب تصریح کرد: ما در گام دوم انقلاب هستیم و یکی از جاهایی که ضربه خواهیم خورد عدم شفاف‌سازی و نفوذ افراد به دولت و حکومت است، این آدم‌ها از عمد اختلاس‌های خُرد و کلان می‌کنند که آبروی نظام جمهوری اسلامی را ببرند.

وی اضافه کرد: ما 40 سال در برابر تحریم‌ها و 8 سال در دفاع مقدس تحمیل به جنگ شدیم و مقاومت کردیم اما نگذاشتیم ذره‌ای از آبروی نظام و خاک کشور به دست دشمن بیفتد اما همین عدم شفافیت می‌تواند به کشور ما ضربه بزند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اینکه شفاف‌سازی از مجلس شروع شد خوب است اما چه ایرادی دارد غیر از نهادهای امنیتی و نظامی هم شفاف‌سازی را اجرا کنند؟ کسی از شفاف‌سازی ترس و واهمه دارد که مشکل داشته باشد.

نظر شما