شناسهٔ خبر: 157672 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ترکی: برخورد با نجومی‌ بگیران همچنان باید دنبال شود

ترکی2 نماینده مردم فریدن در مجلس با بیان اینکه باید موضوع حقوق‌های نجومی بررسی و دنبال شود،‌ گفت: به هر حال آنهایی که از بیت المال بیشتر برداشتند باید اموال را برگردانند.

به گزارش «نماینده»، اکبر ترکی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی درباره حقوق نجومی اظهار داشت: به هر حال چون مردم به این مسائل حساس هستند مهم و قابل توجه بوده و باید با جدیت رسیدگی شود.

وی افزود: ما می‌گوییم باید هنوز موضوع حقوق‌های نجومی بررسی و دنبال شود؛ به هر حال آنهایی که از بیت المال بیشتر برداشتند باید اموال را برگردانند.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: بر اساس طرح جدیدی که در مجلس تصویب شد، کسانی که از قبل هم مسئولیتی داشتند اگر اموال نامشروعی را به دست آوردند اکنون باید آن را بازگردانند.

وی تصریح کرد: ما دنبال این هستیم که هرگونه اموال نامشروع بازگردانده شود، حقوق‌های نجومی هم شامل همین حوزه می‌شود. هر چند قبلا قصه حقوق‌های نجومی بررسی شده و پرونده های آن در قوه قضاییه باید بررسی شوند اما قسمت دیگر آن در همین طرح دو فوریتی در حال دنبال شدن است.

ترکی ادامه داد: قوه قضاییه باید حتماً این موارد را دنبال کرده و اعاده اموال صورت گیرد و از طرفی هم اگر احساس شود افراد حقوق نامتعارف دریافت می‌کنند باید با او  برخورد شود. ما قانون‌های قبلی هم داشتیم که با آنها مبارزه شود اما برای اینکه شفاف تر شود، اتمام حجت قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌ها خواهد بود لذا این طرح دوفوریتی باید دنبال شود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد تحصیل حاصل بوده است یعنی ما قانون داریم که برخورد شود اما برای اینکه بررسی جدی شود ما این طرح دو فوریتی را داریم که باید هرچه سریعتر رسیدگی و با نجومی بگیران برخورد شود.

نظر شما