شناسهٔ خبر: 157671 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت‌الله کعبی: اغتشاشگران عراق در اردوگاه‌های آمریکا و سعودی آموزش دیده بودند

آیت الله کعبی/2 عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: بر اساس خبرهایی که از قبل می‌رسید، اغتشاش‌گران عراقی در اردوگاه‌های آمریکا و سعودی آموزش‌های ویژه‌ای دیده بودند و حتی برخی افسران سرویس‌های جاسوسی در عراق مستقر شده بودند.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث چند روز اخیر عراق گفت: دشمنان ملّت عراق و ایران و پشت پرده اتاق مکر و فریب، یعنی انگلیس خبیث و آمریکا و سعودی‌ها بیش از یکسال است که طراحی می‌کنند که در قالب اغتشاشات و فتنه، به بهانه وجود مشکلات اقتصادی و فساد در ادارات دولتی و کمبود خدمات، سلاح مقاومت در عراق را به سود آمریکا و آل سعود دگرگون کنند. حتی با خوش‌خیالی هم یک دولت جعلی برای خودشان اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس خبرهایی که از خیلی وقت پیش می‌رسید، در اردوگاه‌ها آموزش‌های ویژه‌ای به اغتشاش‌گران داده شده بود و حتی برخی افسران سرویس‌های انگلیسی، آمریکایی و سعودی برای سازماندهی و شبکه‌سازی در عراق مستقر شده بودند.

کعبی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت عراق و مقاومت این کشور، پشت پرده اغتشاشات را افشا کرده و اسناد را ارائه بدهد، گفت: اغتشاش‌گران به‌دنبال این نبودند که مشکلات مردم عراق از لحاظ اقتصادی حل شود بلکه این مشکلات، بهانه‌ای برای فتنه قرار گرفت.

وی افزود: البته آن دسته از مردمی که به خاطر مشکلات و ضعف دولت به خیابان آمده بودند متوجه عناصر نفوذی و شبکه‌های سازمان‌یافته برای انحراف مطالبات مردمی شده‌اند و صفوف خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند و دولت هم به تدریج کنترل خود بر ناآرامی‌ها را به‌دست آورده است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان،‌ ریشه فتنه عراق را کانون‌های سازمان‌دهی و شبکه‌سازی‌های سرویس‌های انگلیس، آل سعود و آمریکایی‌ها دانست و گفت: هسته‌های خفته بعثی‌ هم در این عرصه وارد شدند و به فضاهای ضد وحدت و یأس آلود و تحریک مردم دامن زدند.

کعبی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دشمن این است که اربعین شکوهمند حسینی را تحت شعاع قرار دهند، مخصوصاً‌ که کانون‌های آشوب و فتنه در مناطق شیعی شکل گرفته است. البته مقاومت، در عراق ریشه دوانده و عمق رابطه معنوی و فرهنگی دو ملّت ایران و عراق بر پایه عشق اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با این حرکت‌های فتنه‌انگیز از بین نمی‌رود.

وی با تأکید بر اینکه مردم عراق باید به هوش باشند و با شناسایی کانون فتنه، راهپیمایی‌هایی را علیه انگلیس، آمریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود راه بیاندازند، گفت: حق مردم عراق است که خواهان اخراج عناصر نامطلوبی باشند که فتنه را سازمان‌دهی کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان افزود: مردم عراق سطح هوشمندی و بصیرت خود را بالا ببرند و مراقب داعشی‌های ضدفرهنگ و ضدّ وحدت و داعشی‌های ضداجتماع جهانی اربعین باشند و برای این کار باید کانون فتنه را هدف قرار دهند.

نظر شما