شناسهٔ خبر: 157668 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با «نماینده» مطرح کرد؛

ضرورت برخورد دستگاه‌های نظارتی با کاندیداهایی که از پول‌های کثیف در انتخابات استفاده می‌کنند

یحیی کمالی پور کمالی پور گفت: دستگاه‌های نظارتی باید کاندیداها را رصد و بررسی دقیق کنند و اگر به این نتیجه رسیدند که فردی در جریان انتخابات از پول‌های کثیف استفاده می‌کند، با او برخورد کند.

کمالی پور «نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد» در گفتگو با «نماینده» درباره هزینه کرد پول‌های فاسد در انتخابات، اظهار داشت: اگر نماینده هدفش خدمت به مردم باشد، از رانت استفاده نمی کند و نماینده ای که با پول های نامشروع به نمایندگی برسد، قطعا آن نماینده دیگر نماینده مردم نیست؛ بلکه نماینده وابسته به قدرت و ثروتی است که او را به مجلس رسانده است و آن نماینده نه صلاحیت نمایندگی را دارد و نه میتواند نماینده خوبی برای مردم باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: تمام تلاش کاندیدایی که با پول فاسد به مجلس رسیده است این است که بتواند پولی را که هزینه کرده جبران کند و مجبور می‌شود به مردم و انتخاب آن‌ها خیانت کند. یک نماینده اگر از رانت استفاده نکند می‌تواند محکم قدم بردارد و حرف بزند و از حق مردم منطقه خود دفاع کند.

کمالی پور گفت: آزاده‌ترین کاندیداها کسانی هستند که با حداقل‌های خود به میدان می آیند به وظیفه‌شان عمل کنند و تن به ذلت هیچ مسئول و وزیری نمی‌دهند. کاندیدا اگر به جریان قدرت و ثروت وابستگی داشته باشد هرگز نمی‌تواند از حق مردم خود به‌خوبی دفاع کند.

نماینده جیرفت و عنبرآباد تصریح کرد: میزان دریافتی نمایندگان بین ۵ تا ۸ میلیون است، که در طول نمایندگی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دریافت می‌کند، وقتی کاندیدایی برای انتخابات هزینه  میلیاردی می‌کند می‌خواهند بعداً از رانت استفاده کنند تا هزینه‌های انتخابی آن‌ها وصول شود. البته کسی که بخواهد نماینده شود باید در دل مردم جا داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید به‌طور جدی در این مباحث ورود پیدا کنند ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید کاندیداها را رصد و بررسی دقیق کنند و اگر به این نتیجه رسیدند که فردی در جریان انتخابات از پول‌های کثیف استفاده می‌کند، با او برخورد کند.

نظر شما