شناسهٔ خبر: 157660 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ذوالنوری: آمریکا دیگر تحریم جدیدی برای ایران ندارد

ذوالنور رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت:‌ آمریکا تمام تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی را به کار گرفته و تحریم‌های جدید هم در حقیقت، تغییر رنگ و لعاب تحریم‌های قبل است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر شکست خوردن فشارهای حداکثری آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا تمام تلاش خود را در اعمال تحریم‌های حداکثری علیه ایران به کار گرفته و گزینه جدید مؤثری در این رابطه باقی نمانده که بخواهد آن را به‌کار گیرد.

وی افزود: کشورهای مختلف عملاً از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت نکردند و در حال حاضر چین، روسیه، هند و کشورهای مختلف دیگر ارتباطات اقتصادی‌شان را به طور چشمگیری با جمهوری اسلامی ایران حفظ کردند. حتی نفت ما در بعضی جاها فروش می‌رود و کالای مورد نیاز هم به کشور وارد می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکایی‌ها دیگر تیری در ترکش ندارند تا بر علیه ایران به کار گیرند و تحریم‌هایی هم که اعمال می‌کنند غالبا یا تکراری است یا ظاهر این تحریم‌ها را عوض و آن را اعمال می‌کنند و لذا تیر آنها به سنگ خورده و اقدامات‌شان نتیجه نداده است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد:‌با وجود تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ما هم نفت‌ما را صادر می‌کنیم و هم کالاهایی که در بیرون از مرزها برایشان بازاریابی شده از کشور صادر می‌شود و هم کالاهای مورد نیازمان را وارد می‌کنیم و جمهوری اسلامی به حول و قوه الهی این مسیر را طی کرده و از آن عبور می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما