شناسهٔ خبر: 157653 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قوه قضاییه به موضوع بازگرداندن پرداخت‌های نجومی ورود کند

علی قربانی عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به اینکه مجلس تصویب کرده که حقوق‌های نجومی بازگردانده شود، گفت: لذا قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی در این باره باید ورود کنند.

به گزارش «نماینده»،علی قربانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش ما بر این بوده و هست که حقوق و دریافتی ها شفاف شود.

وی افزود: هم در برنامه ششم توسعه و هم در بودجه سال‌های۹۷ و ۹۸ سقف دریافتی‌ ها مشخص شد.

قربانی بر همین اساس اضافه کرد: بحث مالیات یکی از دغدغه‌های ما بوده که بر اساس آن افرادی که در این زمینه حقوق بیشتری دریافت می‌کنند مالیات بیشتری را هم بپردازند که تا ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان از پرداخت مالیات معاف شد و مالیات بیشتر از این حقوق، به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند و اتفاقا کار درست و خوبی است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: این مولفه‌هایی برای کنترل و حقوق‌های نجومی است و اگر باور داریم که مردم ولی نعمت ما هستند باید با مردم شفاف باشیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: بهترین انتظاری که امروز مردم دارند همین شفافیت حاکمیت با مردم است، ما می‌گوییم حاکمیت چرا که از ما دولت‌ها را خطاب می‌کنیم در حالی که همه باید شفاف باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: قوه قضاییه، قوه مقننه و قوه مجریه در تمام ابعاد و حتی نیروهای نظامی انتظامی و امنیتی باید شفاف باشند، در هر حال فضای خاصی از کشور دارای طبقه بندی است اما به بقیه موارد، مردم می توانند دسترسی داشته باشند و برخی شرکت‌های خصولتی مانند مخابرات و شرکت گاز از جمله مواردی است که مردم باید خبر داشته باشند که یک کارمند در این حوزه به چه میزان حقوق دریافت می‌کند.

قربانی در ادامه یادآور شد: مجلس در خصوص برخورد با نجومی بگیران مواردی را تصویب کرده و قوانین این حوزه مصرح است که افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت کردند حقوقشان بازگردانده شود، لذا قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی در این خصوص باید ورود کنند؛ دیگر تعارف هم ندارد اگر قرار است تعارف کنیم که نمی‌شود و بعد از ۴۰ سال داریم تعارف می‌کنیم و بلا همچنان به سرمان می‌آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما