شناسهٔ خبر: 157644 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش هزینه سفر با خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو هتل ارزان

گاهی اوقات مجبور می شویم که برای سفر به نقطه ای از هواپیما استفاده کنیم، اما هزینه آن ما را نگران می کند. اما برای این مواقع می توان با خرید بلیط هواپیما چارتر هزینه سفر را کاهش داد. خرید بلیط هواپیما چارتر این امکان را به ما می دهد که بتوانیم با پرداخت هزینه کمتر از همان امکانات استفاده نماییم. اما منظور از بلیط هواپیما چارتر چیست و چه مواقعی می توانیم به این نوع بلیط دسترسی داشته باشیم؟ در ادامه بیشتر با این مفهوم آشنا می شویم و اینکه راه های دیگری که باعث می شود که ما سفری ارزان تر را داشته باشیم را معرفی می کنیم

.

بلیط چارتر چیست؟

یکی از اصطلاحاتی که موقع تهیه بلیط هواپیما با آن مواجه می شویم، چارتر می باشد. اما منظور از چارتر چیست؟

اصولا چارتر را به نوعی می توان گفت اجاره کردن، قطار، هواپیما، هتل و ... معنی می دهد که بیشتر در ایران برای هواپیما به کار می رود! اما چرا بلیط چارتر ارزانتر تمام می شود؟ زیرا گاهی اوقات شرکت ها و آژانس های مسافرتی بلیط برخی از مسیر ها را که  رفت و آمد بیشتری به آنها می شود به صورت عمده از شرکت ها و خطوط هواپیمایی خریداری می کنند. از این رو از لحاظ قیمت و هزینه از خرید تکی آنها ارزانتر تمام می شود.

بلیط چارتر نیز خود به چند دسته تقسیم می شود. برای مثال، شرکتی ممکن است تمام صندلی ها یا بخشی از صندلی های یک خط هوایی را چارتر کند، یا از نظر زمانی برای مثال تمامی صندلی های یکی خط هوایی را برای مدت زمان تعطیلات نوروز چارتر کند، یا یک زمان مشخص را برای رفت و برگشت تعیین می کنند و ...

چرا بلیط چارتر ارزانتر است؟

همان طور که گفته شد، همه یا بخشی از مسیرهای هوایی که پر رفت و آمد هستند توسط برخی از آژانس های مسافرتی یا برخی از شرکت های چارتر کننده اجاره می شود و بعد از آن تعیین قیمت بلیط ها در دست این آژانس ها و شرکت ها قرار می گیرد و دیگر ایرلاین مربوطه در قیمت گذاری و فروش بلیط دخیل نخواهد بود. علت متغیر بودن قیمت این قبیل بلیط ها هم همین است. در برخی مواقع این شرکت های مسافربری نزدیک روز پرواز برای فروش رفتن بلیط های خود قیمت ها را باز کاهش می دهند تا به فروش برسد. از این رو می توانید تا زمانی که می خواهید سفر خود را شروع کنید، اگر مسیر شما هم جز مسیرهای پر رفت و آمد می باشد، صبر کنید تا بتوانید امکان خرید بلیط هواپیما چارتر را داشته باشید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید در روزهای خاص مانند ایام تعطیل یا ایام مسافرت امکان خرید بلیط هواپیما چارتر میسر نیست زیرا تعداد مسافران زیاد می باشد و حتی گاهی اوقات این بلیط ها گرانتر هم به فروش می رسند. سفر همچنین می توانید با رزرو هتل ارزان در طول سفر بخشی از هزینه های سفر خود را مدیریت کنید.

مزایا و معایب خرید بلیط هواپیما چارتر

شاید بتوان گفت تنها مزیتی که خرید بلیط هواپیما چارتر دارد هزینه ارزان آن می باشد آن هم نه در زمان های تعطیلی و شلوغ سفرها. اما در مورد معایبی که این قبیل خرید بلیط هواپیما چارتر دارد این است اگر بنابر اتفاق و شرایطی شما نتوانستید به سفر بروید و خواستید که پرواز خود را لغو کنید، پرواز شما لغو خواهد شد، اما وجهی به شما عودت نخواهد شد و به عبارتی پول شما سوخت خواهد شد. از طرف دیگر تقریبا هر زمان و برای هر وسیله نقلیه که بلیط تهیه می کنید هزینه بلیط خردسالان با بزرگسالان متفاوت می باشد و ارزانتر، اما در خرید بلیط هواپیما چارتر برای خردسالان نیز هزینه بزرگسالان دریافت می شود.

نحوه آگاهی از زمان خرید بلیط هواپیما چارتر

یکی از دغدغه هایی که افراد در مورد خرید بلیط هواپیما چارتر دارند این است که از زمان دقیق آن مطلع نیستند و یا مرجع معتبری را برای این کار و دریافت اطلاعات دقیق نمی شناسند. شرکت ها و آژانس های مسافرتی به نام بسیاری وجود دارند که هر زمان که بخواهید با مراجعه به وب سایت آنها می توانید از آخرین اخبار در مورد خرید بلیط هواپیما چارتر اطلاعات لازم را به دست آورید.

مجموعه دلتابان به عنوان یکی از کاملترین و بروزترین سیستم های خرید و رزرو آنلاین بلیط هواپیما می باشد که به راحتی با مراجعه به وب سایت این مجموعه می توانید از پروازها و بلیط های چارتری مطلع شده و با مناسب ترین قیمت نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

سفر ارزان به چه سفری می گویند؟

یکی از تصورات اشتباهی که وجود دارد این است که تصور می شود که زمانی که صحبت از کاهش هزینه سفر و داشتن سفری ارزان می شود، به این معنی است که اصلا هزینه ای نداشته باشد و تا جایی که امکان دارد از خرج کردن جلوگیری شود. با این تفکر هیچ لذتی در سفر نخواهد بود. باید گفت منظور از سفر ارزان این می باشد که با جایگزین کردن برخی از کارها و امکانات، همان شرایط سفر را تجربه کنیم که زمانی که هزینه بسیار می کنیم.

این قضیه در مورد سفرهای هوایی بیشتر صدق می کند. زیرا این قبیل سفرها، اصولا هزینه بالاتری نسبت به سفر با قطار و یا اتوبوس دارند. اما می توان با توجه به موقعیت هایی که در این زمینه فراهم می شود سفری ارزان را برای خود رقم زد، در عین حال از سفر نیز لذت برد. با هتل ها و بلیط هواپیما ارزان دلتابان و امکان تهیه کلیه ی بلیط های هواپیما از جمله بلیط داخلی و خارجی و بلیط ماهان می توانید بخش قابل توجهی از هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

نحوه خرید بلیط هواپیما چارتر

تا به اینجا در مورد بلیط چارتر صحبت هایی شد و با این نوع از ارائه بلیط هواپیما آشنا شدیم و دیدیم که یکی از راه های کاهش هزینه سفر استفاده از بلیط چارتر می باشد . اما اگر قصد خرید بلیط هواپیما چارتر را دارید می توانید با مراجعه به سامانه رزرو و خرید بلیط آژانس های مسافرتی  اقدام به خرید بلیط مورد نظر خود کنید. برای این کار می توانید وارد تب پرواز شده و بعد از وارد کردن اطلاعات درخواستی لیستی از بلیط های چارتر را دریافت نمایید و هر کدام که مطابق با شرایط شما می باشد را انتخاب نمایید و خرید خود را نهایی کنید.

نحوه رزرو هتل ارزان

برای دسترسی به لیست تمامی هتل هایی که با شرایط شما سازگار باشد و تمایل دارید در هزینه سفر خود صرفه جویی داشته باشید، می توانید از سامانه جامع دلتابان برای جستجو استفاده نمایید. این سامانه این امکان را برای شما فراهم می آورد که بتوانید با وارد کردن اطلاعات درخواستی که اطلاعات شناسایی می باشد، و مشخص کردن تعداد اتاق و تعداد افراد، لیستی از تمامی هتل ها را در اختیار شما از ارزانترین تا لوکس ترین را در اختیار شما قرار می دهد که به راحتی می توانید جزئیات مربوط به هر کدام را نیز بررسی نمایید و بعد از تایید، هزینه مربوط را پرداخت نمایید تا اتاق درخواستی شما رزرو شود. بعد از پرداخت هزینه، برای شما به صورت آنی واچر هتل به صورت الکترونیکی صادر می شود که باید تا زمان تحویل هتل و در تمام مدت اقامت شما در هتل همراه شما باشد.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی دلتابان https://deltaban.com

نظر شما