شناسهٔ خبر: 157628 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ذوالنور: هیئت‌رئیسه مجلس قرائت گزارشات برجامی را بایکوت کرده است

ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه تاکنون ۳ گزارش از روند باجرای تدوین کرده‌ایم، گفت: هیئت‌رئیسه مجلس قرائت گزارشات برجامی را بایکوت کرده است.

به گزارش «نماینده»،  حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیئت‌رئیسه قوه مقننه اجازه قرائت گزارش‌های برجامی را در مجلس نمی‌دهد و آنها را  بایکوت کرده است، گفت: تاکنون 3 گزارش از نحوه اجرای برجام از سوی کمیته هسته‌ای کمیسیون تدوین و در اختیار هیئت‌رئیسه مجلس قرار داده شده اما تاکنون دلیلی برای عدم قرائت آنها به کمیسیون ارائه نشده است.

وی با تاکید براینکه این گزارشات تدوین شده باید در صحن علنی پارلمان قرائت شود، ادامه داد: متاسفانه هیئت‌رئیسه کوتاهی‌های در اجرای قانون در این زمینه داشته و در حال پیگیری قرائت گزارشات برجامی در صحن علنی مجلس هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به دستور رئیس مجلس به کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس درباره تدوین گزارش از روند کاهش تعهدات برجامی کشورمان، اظهار داشت: این دستور رئیس مجلس را به صورت ویژه در حال پیگیری هستیم و گزارشی در این زمینه تدوین و در صحن علنی پارلمان قرائت خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما