شناسهٔ خبر: 157601 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ملکشاهی: صحبت از تغییر در برجام نتیجه‌ای از قبل مشخص دارد

ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: صحبت از تغییر در برجام نتیجه‌ای از قبل مشخص دارد.

به گزارش «نماینده» الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: قرارداد یا معاهده برجام شاهد و مثال خیلی خوبی برای بی‌اعتباری مذاکره و قرارداد با کشورهای غربی از جمله آمریکا و اروپایی‌ها است.

وی افزود: برجام نتیجه مذاکرات طولانی بود که یکسری تعهداتی برای ایران و سایر کشورهایی که در این معاهده بودند، ایجاد کرد که آمریکا به صورت یکجانبه از آن خارج شد و کشورهای اروپایی هم به تعهدات خود عمل نکردند بنابراین صحبت در مورد پروتکل الحاقی و کنوانسیون‌هایی که در جهت همکاری با این کشورها باشد واقعاً بی‌معنا است و نتیجه‌ای از قبل روشن دارد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از قبل نتیجه تعهدات اروپایی‌ها و غربی‌ها را دیده و تجربه کرده‌ایم، اضافه کرد: بنابراین در بحث برجام تنها راهی که برای کشورهای غربی و طرفین برجام مانده این است که به تعهداتی که در برجام داشتند عمل کنند و نیازی به مذاکره دوباره، الحاقیه و ... نیست.

ملکشاهی گفت: قبل از اینکه کشورهای اروپایی و آمریکایی به تعهدات خود عمل کنند، ایران تمام تعهدات خود را زودتر از موعد مقرری که برای آن تعیین شده بود، اجرا و عملیاتی کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تصویب پروتکل الحاقی به کنوانسیون جزء اختیارات دولت به تنهایی نیست، اظهارداشت: در موارد اینچنینی ابتدا دولت پیشنهاد می‌دهد، در مرحله بعد اگر پیشنهاد دولت به تصویب مجلس رسید به شورای نگهبان ارسال می‌شود، در واقع تمام ارکان نظام در تصویب یا رد یک پیشنهاد اثرگذار هستند.  

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تنها طرفی که در برجام مانده، جمهوری اسلامی ایران است و این نشان دهنده یکطرفه بودن قراردادی است که صرفاً ایران به آن عمل می‌کند.

نظر شما